Re: modem z caller ID

Autor: Rafal Jankowski <rafj_at_doraco.pl>
Data: Sun 09 Jul 2006 - 15:25:51 MET DST

pwk napisał(a):

> Linia jest analogowa a centrala cyfrowa. Co ma piernik do wiatraka?

> A w jaki sposób jest ona analogowa? Telefonistka kabelki przetyka? Czy
> wybieraki się kręcą?

W centrali migają różne światełka i strzelają przełączniki, ok może i w
środku siedzi komputer czyli urządzenie cyfrowe, ale pisząc cyfrowa
(analogowa) miałem na myśli taką która ma cyfrowe(analogowe) wejście i
wyjście. Czy taka z kabelkami przetykanymi przez telefonistkę nie
mogłaby obsługiwać Caller ID?

> Czy telefony z obsługą CID to modemy?

Nie, modem to przetwornik analogowo-cyfrowy. Telefony (analogowe) robią
od razu użytek z sygnału analogowego.

> Strasznie cuda wymyslasz. A zadałeś sobie trud poszukania
> oprogramowania, które oprócz wielu innych funkcji umozliwi Ci
> podejrzenie CID?
> W żadnym z kilku, które obejrzałem nie wymaga się konkretnego modelu
> modemu. Więc jak działa ta funkcja?

Mam taki program, został dostarczony razem z systemem nazywa się
hyperterminal, tyle że popularne zestawy komend AT, które zwykle służą
do wyświetlania numeru przychodzącego nie dają oczekiwanego rezultatu.
Jeśli sugerujesz, że każdy modem może wyświetlić numer przychodzący przy
zastosowaniu odpowiedniego oprogramowania to może po prostu zapodaj to
oprogramowanie albo specyfikację z którego owe oprogramowanie korzysta.
Ja telekomunikacji nie studiowałem i się na tym specjalnie nie znam, ale
według mojej obecnej wiedzy nie jest tak jak piszesz.