Re: modem z caller ID

Autor: Rafal Jankowski <rafj_at_doraco.pl>
Data: Sun 09 Jul 2006 - 11:42:02 MET DST

pwk napisał(a):
> W tepsie kosztuje 3.66 miesięcznie. Wiem, bo kupuje tę informację.
> W tepsie to za darmo Ci tylko dzien dobry na 9393 mówią.
>
> To nie jest problem modemu lecz softu. W moim starym modemie 36000,
> nazwy juz nie pamiętam, była taka opcja woprogramowaniu jakieś 8 lat
> temu. wtedy nie można było w tpsa z tego korzystać, bo linie były
> analogowe, ale skoro wtedy to w oprogramowaniu było, to znaczy, ze to
> nie jest jakis cud najnowszj techniki. Stosowny "sygnał" jest podawany
> zawsze, jesli TPSA go wypuszcza dla danego odbiorcy. Kwestia
> [...]

Ja tam się na tym nie znam, ale jak na mój gust to po pierwsze, do
działania tej usługi nie jest potrzebna centrala cyfrowa, w końcu
przeszło 90% ludzi ma u siebie linie analogowe, w pracy też mam
wewnętrzną centralkę analogową microtela sprzed X lat i mam
rozpoznawanie numerów wewnętrznych. Telefony oczywiście analogowe, żaden
ISDN. Po drugie nie sądzę aby była to tylko kwestia softu, bo
rzeczywiście sygnał z informacją o przychodzącym numerze jest podawany
zawsze, ale scalak w modemie powinien ten sygnał rozumieć i odpowiednią
komendą AT obsłużyć, jak tego nie zrobi, to żaden soft nie pomoże.
Według mnie zdecydowana większość współczesnych modemów z dolnej półki
nie posiada tej funkcji (mają ją np. wieloportowe karty przeznaczone do
budowania faxserwerów, ale w zwykłym sklepie za normalną cenę raczej
takiej nie kupię), a że Twój dany modem 33600 ją miał to bardzo
prawdopodobne, co jest zgodne z tym co napisałem w swoim pierwszym
poście, najwidoczniej skończył się ten pozytywny trend wsród producentów
modemów.