och.karol napisał(a):
> O tym kryterium nie słyszałem. W takim wypadku praktycznie nie
> obowiązywałaby ta ustawa sprzeadwców samochodów - a obowiązuje.
Pierwsze słyszę bo ktoś po zarejestrowaniu usterki zażądał wymiany
samochodu na nowy i jego życzenie zostało spełnione
> Wtedy, o ile dobrze pamiętam, przysługuje wymiana na sprzęt podobnej klasy.
Owszem, ale znowu jeśli jest to możliwe
> Generalnie cała ta ustawa powstała aby sprzedawcy też dbali o jakość
> towarów, które sprzedają (bo do tej pory nie odpowiadali prawie wcale). Więc
> nie sądzę aby sprzedający drogie buble mieli mieć lepiej.
Generalnie, jak zwykle zresztą, ustawa powstała pełna niedoróbek i
wprowadziła więcej bałaganu niż korzyści. Wystarczy wymienić kuriozalny
termin naprawy "w rozsądnym czasie" co spowodowało, że serwis nie musi się
spieszyć z naprawą, gdyż żaden przepis nie ustala precyzyjnie terminu
naprawy, chyba, że taka adnotacja widnieje w warunkach gwarancji
> A tak na marginesie to nie ma o co kopii kruszyć, bo nie sądzę aby w łatwy i
> szybki sposób dało się załatwić sprawę "niezgodności z umową" laptopa.
> Skorzystanie z gwarancji będzie szybsze i myślę, że "nieryzykowniejsze".
Fundamentalne pytanie - jaka jest usterka? Dopiero po poznaniu problemu
można określić dokładnie z czego klient powinien skorzystać :)
-- Markus Sprungk msprungk(at)post(KROPKA)pl ICQ: 79050392 msprungk@gmail.com Tlen: msprungk GG: 1447098Received on Thu Jul 6 22:05:07 2006
To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Thu 06 Jul 2006 - 22:51:04 MET DST