Re: Notebook, serwis

Autor: och.karol <och.karol_at_gazeta.pl>
Data: Thu 06 Jul 2006 - 20:58:58 MET DST

Użytkownik "Łabędź" <labedzkim@tlen.pl> napisał w wiadomości
news:e8j6fk$gge$1@news.task.gda.pl...
> Sprzęt kupiony w kwietniu. Nie zajmowałem się usterkami, bo nie były
> dokuczliwe, a chciałem dotrwać do końca roku akademickiego.
> Czy teraz mam jeszcze jakieś szanse na wymianę?

W ustawie "O Szczególnych Zasadach Sprzedaży Konsumenckiej" jest opisane ile
masz czasu, od pojawienia się "niezgodności z umową", na skuteczne
zgłaszanie tejże niezgodności (chyba miesiąc lub dwa).
Sprawa ze skorzystaniem z dobrodziejstw tej ustawy jest kłopotliwa, ze
względu na koszty dla sprzedawcy (który ma tylko 12 miesięcy aby korzystać
ze swojej rękojmi u swojego dostawcy). Sprzedawcy wykręcają się jak mogą.
Mnie, onegdaj, w MM powiedzieli, że aparat telefoniczny będzie niezgodny z
umową dopiero jak np. zacznie prasować zamiast wykonywac połaczenia
telefoniczne. Nie wystarczy, że nie wykonuje.
Ale jak jest to mniejsza firma, to zawsze można postraszyć Biurem Rzecznika
Praw Konsumentów. Można też tam się udac to pomogą załatwić sprawę.
Ale zecydowanie szybciej i bez nerwów będzie skorzystanie z gwarancji.

--
pozdrawiam
karol