Re: Karta do TV i do zgrywania - konkretne pytanie

Autor: lukasz sczygiel <gdzies_at_daleko.pl>
Data: Thu 30 Mar 2006 - 11:51:30 MET DST

Atlantis napisał(a):

> Zgranie dźwięku to nie a taki problem, nie obciąża bardzo procka i
> dysku. Problemem jest zgranie obrazu...

Wziales pod uwage jaki autor watku ma procesor? Zakladam ze dysku mu
starczy wiec niech zlapie material zrodlowy w jak najlepszej jakosci a
potem i tak go trzeba bedzie rekodowac....

> 1) Zgrywając jednoprzebiegowo musisz stosować wyższe bitrate - przy
> dwuprzebiegowym znacznie zaoszczędzisz na rozmiarze pliku bez straty
> jakości...
No dokladnie tak robie:) najpierw 2000kbps a potem 2pass na jakies
500-700kbps
> 2) Jakość filtra deinterlance w kodeku DivX jest naprawdę słaba... Co
> prawda w tej rozdzielczości nie musisz go stosować ale...
Wogole filtry deinterlace sa kiepskie z definicji.
Tak po prostu dziala interlace ze mamy niejako dwie klatki i musimy
miedzy nimi robic jakas aproxymacje i wciskac te dwie w jedna.
Niby mozna ale jak ktos sie dobrze przyjzy to i tak ruchome ksztalty sa
rozmazane. IMHO za duzo roboty jak sie robi film do uzytku domowego. Co
innego profesjonalisci ale nie o tym tu piszemy.

> 3) Nawet jeśli docelowo chcesz mieć plik w takiej rozdziałce, to warto
> najpierw zgrać w FULL PAL, usunąć deinterlance i zmniejszyc
> rozdzielczość - utrata jakości będie znacznie mniejsza

No nie wiem czy w takiej rozdzialce karty zlapia i czy procek nadazy
(patrz procek autora watku). Jesli tak to spoko i tez mi sie wydaje ze
tak mozna, ale zazwyczaj albo karta albo procek nie wydoli.

> Ja używałem VirtualDuba, ale to było jeszcze w czasach w98, nie wiem jak
> się sprawuje na XP... :)

> For gad sejk, nie mów mi tylko, że dwa ray kompresujesz DivXem? Przecież
> to taka strata jakości, że się w głowie nie mieści...
> Ja zawsze najpierw kompresowałem jakimś bezstratnym do 512x384 (na FULL
> PAL nie wyrabiał... :/) a dopiero potem jechałem do niższej
> rozdzielczości w DivX po wcześniejszym usunięciu przeplotu...

Ujme to tak: po kij mi super odwzorowane szumy z vhs? :)
Co innego TV. Ale tak robie moze to dobra sugestia ale w moim przypadku
zazwyczaj sie sprawdza. Jednak dalej twierdze ze lapanie interlace i
potem kombinowanie niewiele da w poprawie jakosci. Natomiast zlapanie w
"cwiartce" i przeskalowanie w gore jakims ladnym algorytmem da duzo
lepsze efekty przy odtwarzaniu potem na fullscreen 1024x768.

> Ja mimo wszystko będe się upierał przy tym, że jednak analogowe karty to
> przeszłość i teraz nie opłaca się kupować czego innego niż DVB... Jeśli
Dokladnie. Ale tylko jak chcesz miec mase filmow w bibliotece.
> zależy nam na jakości, to tak czy inaczej silny procek jest potrzebny,
> ale na DVB masz jakość porównywalną nieraz do DVD, słynny jest przykład
[ciach]
> RIPy, na które wielu ludziom ciężko się patrzy...
Popieram.
> [...]
> fazie testów, to w USA działają już normalne stacje nadające w tym
> formacie. Obecnie sprzedawane karty DVB są sobie w stanie poradzić z
> takim strumieniem, choć do jego zdekodowania rzecz jasna potrzeba
> silnego procka... Jednak kupując taki sprzęt masz spore perspektywy na
> przyszłość, analogowe karty TV mogą się jeszcze dobrze sprawować w
> sieciach kablowych, ale one też po jakimś czasie przejdą na standard
> DVB-C i jedyne do czego wykorzystasz swoją kartę TV to oglądanie paru
> stacji z anteny naziemnej, które w swojej ofercie zbyt ciekawych

Z hdtv to IMO bedzie porazka. Jednak normalne tv kroluje i trzeba duzego
parcia zeby je wyrugowac z domow. Jesli koncerny sie upra to do tego
dojdzie ale ja bym wolal kino domowe takie jak opisywali w mlodym
techniku w 1988r. i tv przez internet. to tak offtopicznie:)

--
Lukasz Sczygiel
wstaw moje nazwisko@gmail.com