Re: Karta do TV i do zgrywania - konkretne pytanie

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Thu 30 Mar 2006 - 21:29:45 MET DST

lukasz sczygiel napisał(a):

> No dokladnie tak robie:) najpierw 2000kbps a potem 2pass na jakies
> 500-700kbps

DivX *nie jest* kodekiem bezstratnym, nawet jeśli ustawisz 2000kbps przy
tak małej rozdzielczości...

> Niby mozna ale jak ktos sie dobrze przyjzy to i tak ruchome ksztalty sa
> rozmazane. IMHO za duzo roboty jak sie robi film do uzytku domowego. Co
> innego profesjonalisci ale nie o tym tu piszemy.

Tutaj nawet nie chodzi o to, że zamieniasz jedną niedoskonałość obrazu
("ząbki" charakterystyczne dla materiału z przeplotem) na inną -
zamazany obraz przy scenach ruchomych, który jednak IMHO jest jednak
mniej uciążliwy... Poza tym najlepsze algorytmy naprawdę dobrze radzą
sobie z przeplotem...
Chodzi o to, że dla DivXa lepszym materiałem jest jednak ten zamazany,
niż ząbkowany. ;)

> Ujme to tak: po kij mi super odwzorowane szumy z vhs? :)

Chociażby po to, żeby móc je "wygładzić" jakimś filtrem przed
przystąpieniem do kompresji w DivX. Tutaj nie chodzi tylko o jakość -
takie szumy są dla kodeka scenami dynamicznymi i idzie na to więcej
bitrate, przez co gdzieś mogą się pojawić kwadraciki.
Lepiej najpierw mieć super odwzorowane szumy zakodowane w jakimś
bezstratnym formacie, a potem przy kompresji do DivXa coś z nimi zrobić,
zamiast od razu kompresować je kodekiem, który nie radzi sobie z nimi za
dobrze...

> Co innego TV. Ale tak robie moze to dobra sugestia ale w moim przypadku
> zazwyczaj sie sprawdza. Jednak dalej twierdze ze lapanie interlace i
> potem kombinowanie niewiele da w poprawie jakosci.

Wiesz, teraz to mi prawdę mówiąc to wszystko wisi - materiał zgrany z
analogowej karty stał się dla mnie nie do przyjęcia, odkąd mam DVB i
czytnik DVD w komputerze. :) Unikam tak zapisanych nagrać jak ognia.
Jednak jeszcze trochę ponad rok temu różnica pomiędzy materiałem
nagranym z tymi wszystkimi "kombinacjami", przynajmniej w zakresie na
jaki pozwalał mój stary komputer a zwyczajnie zgrywanym "w ćwiartce" i
tak kompresowanym, bo tak też robiłem na samym początku...
Wtedy jednak w grę wchodziła jeszcze jedna rzecz - ograniczony budżet na
płyty CD-R. :P

> Natomiast zlapanie w "cwiartce" i przeskalowanie w gore jakims ladnym
> algorytmem da duzo lepsze efekty przy odtwarzaniu potem na fullscreen
> 1024x768.

Ale po co jeszcze skalować? Informacje o obrazie masz te same, tyle
tylko, że zapisane w większej ilości pikseli na które przypada większe
bitrate, aby się kwadraty nie pojawiały...

> Dokladnie. Ale tylko jak chcesz miec mase filmow w bibliotece.

Hmmm... Czy ja wiem? Praktycznie nie nagrywam już z DVB niczego, ale
jakość jest piękna, ale brak czasu. :) Mimo wszystko często coś leci w
tle, czasem można sobie coś ciekawego obejrzeć. Żałuje tylko, że nie ma
(przynajmniej wśród ogólnodostępnych) telewizji muzycznej nadającej
rock/punk/metal za to fani popu i HH znajdą wiele dla siebie. :)
No i duży wybór radiostacji z całego świata nadających w CYFROWEJ
jakości (MP2).
DVB to zwyczajnie kolejny krok do przodu w stosunku do kart analogowych
i nie widzę powodów, żeby się cofać...

> Z hdtv to IMO bedzie porazka. Jednak normalne tv kroluje i trzeba duzego
> parcia zeby je wyrugowac z domow.

Może w Polsce. :P W normalnych krajach ten proces już się rozpoczął i
postępuje, u nas ciągle się tylko mówi o cyfrowej TV naziemnej i nic
poza tym...

> ja bym wolal kino domowe takie jak opisywali w mlodym
> techniku w 1988r.

Możesz napisać coś więcej? :P W 1988 nie czytałem jeszcze niczego, o MT
nie wspominając. :P

> i tv przez internet. to tak offtopicznie:)

Co to za problem, to jest do zrobienia nawet dzisiaj, pod warunkiem, że:

a) TP SA zrezygnuje z limitów na Neostradzie
b) zwiększą limity
c) inni operatorzy, zwłaszcza radiowi, zrobią coś w sprawie polepsenia
niezawodności swoich usług

Na dobrą sprawę, to DVB niewiele się różni od TV Internetowej - tu i tam
  cyfrowy strumień wideo + audio, różnica dotyczy tylko formatu i drogi
jaką trafia do komputera. ;)

# /George Orwell - Rok 1984/