Re: Karta do TV i do zgrywania - konkretne pytanie

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Thu 30 Mar 2006 - 11:15:58 MET DST

edek sieciownik napisał(a):

> Capturuje z takimi parametrami:
> dzwiek 44khz stereo zwykly pcm

Zgranie dźwięku to nie a taki problem, nie obciąża bardzo procka i
dysku. Problemem jest zgranie obrazu...

> wideo na jakies 2000kbps i kodek jedno przebiegowy divx4.12
> rozdzialka 384x288 (czy jakos tak)

1) Zgrywając jednoprzebiegowo musisz stosować wyższe bitrate - przy
dwuprzebiegowym znacznie zaoszczędzisz na rozmiarze pliku bez straty
jakości...
2) Jakość filtra deinterlance w kodeku DivX jest naprawdę słaba... Co
prawda w tej rozdzielczości nie musisz go stosować ale...
3) Nawet jeśli docelowo chcesz mieć plik w takiej rozdziałce, to warto
najpierw zgrać w FULL PAL, usunąć deinterlance i zmniejszyc
rozdzielczość - utrata jakości będie znacznie mniejsza

> do capture uzywam iuvcr ale i vidcap da rade tylko sie czasem wywala :(

Ja używałem VirtualDuba, ale to było jeszcze w czasach w98, nie wiem jak
się sprawuje na XP... :)

> Jak juz zlapie sobie film to wtedy na drugi raz pcham material przez vduba.
> Ustawiam mu kompresje audio do mp3 czy co tam komu pasuje. Video albo robie
> ->
> w tej samej rozdzialce ale ustawiam 500-800kbps (zalezy czy mi zalezy na
> jakosci) i dwuprzebiegowe vbr. robie to wszystko OIDP na divx 4.12.

For gad sejk, nie mów mi tylko, że dwa ray kompresujesz DivXem? Przecież
to taka strata jakości, że się w głowie nie mieści...
Ja zawsze najpierw kompresowałem jakimś bezstratnym do 512x384 (na FULL
PAL nie wyrabiał... :/) a dopiero potem jechałem do niższej
rozdzielczości w DivX po wcześniejszym usunięciu przeplotu...

> Generalnie karty na bt878 i kolegach sa ok. wybierz sobie taka ktora bedzie
> zapewniala dobra jakosc obrazu i bedzie miala dobre dodatki. sterowniki lepiej
> uzywac ze strony: http://btwincap.sourceforge.net/download.html maja wiecej
> wypasu :).

Ja mimo wszystko będe się upierał przy tym, że jednak analogowe karty to
przeszłość i teraz nie opłaca się kupować czego innego niż DVB... Jeśli
zależy nam na jakości, to tak czy inaczej silny procek jest potrzebny,
ale na DVB masz jakość porównywalną nieraz do DVD, słynny jest przykład
Matrixa na TVNie - ktoś kiedyś nagrywał i wyszedł mu plik wynikowy
mający około 9GB - MPEG2 a dźwiękiem Dolby 5.1... Zupełnie jak DVD9...
o prawda zwykle film ma tak do 4GB, ale to i tak porównywalne z dobrze
skodowanymi filmami z gazetek na DVD5, nie ma mowy, żeby najlepiej
skodowany film z analogowej karty mógł z tym konkurować... Chociażby
wystarczy sobie porównać seriale ściągane przez ludzi z sieci - hit
ostatnich dwóch lat - LOST, krąży w ripach zgrywanych z DVB, w dodatku w
rozdziałce HDTV (!) przekonwertowanej w komppresji do niższej - gdyby
nie naturalne dla telewizji staelitarnej "kwadraciki", które pojawią się
w niektórym odcinku można by stwierdzić, że pod względem jakości biją
oryginalne wydania DVD!!!. "Stargate: Atlantis" z kolei to analogowe DS
RIPy, na które wielu ludziom ciężko się patrzy...
O właśnie... HDTV... Co prawda w Europie na razie ta technologia jest w
fazie testów, to w USA działają już normalne stacje nadające w tym
formacie. Obecnie sprzedawane karty DVB są sobie w stanie poradzić z
takim strumieniem, choć do jego zdekodowania rzecz jasna potrzeba
silnego procka... Jednak kupując taki sprzęt masz spore perspektywy na
przyszłość, analogowe karty TV mogą się jeszcze dobrze sprawować w
sieciach kablowych, ale one też po jakimś czasie przejdą na standard
DVB-C i jedyne do czego wykorzystasz swoją kartę TV to oglądanie paru
stacji z anteny naziemnej, które w swojej ofercie zbyt ciekawych
programów nie mają.

# /George Orwell - Rok 1984/