Re: Karta do TV i do zgrywania - konkretne pytanie

Autor: edek sieciownik <sieciownik_at_WYTNIJ.gazeta.pl>
Data: Wed 29 Mar 2006 - 17:30:17 MET DST

Mariusz <MichalskiMariusz@WYTNIJTO.poczta.onet.pl> napisał(a):

> Chcę kupić w miarę tanią kartę do oglądania TV i do zgrywania materiału z
> VHS. Mam jednak stary komputer, Pentium III 533Mhz i boję się, że programowe
[..] ciach
> Proszę poradźcie co wybrać.

Koledzy troche scieme wala bo kaza ci kupowac szybsze procki. A nie tedy droga :)

Od poczatku:
Ja uzywam pixelviewa i nie nazekam.
Jak to robie:
Capturuje z takimi parametrami:
dzwiek 44khz stereo zwykly pcm
wideo na jakies 2000kbps i kodek jedno przebiegowy divx4.12
rozdzialka 384x288 (czy jakos tak)
do capture uzywam iuvcr ale i vidcap da rade tylko sie czasem wywala :(
na d600 nie mam zadnych straconych klatek.
Jak material vhs jest naprawde kiepski to gubia sie klatki - pomaga zazwyczaj
lepszy odtwarzacz albo ustawienie trackingu. Moze inne karty beda lepsze - nie
wiem.
Podstawa to dobry sygnal doprowadzony do karty. Jesli za slaby - kicha jesli
za silny - kicha (beda pojawiac sie duchy). W obu przypadkach pojawia sie
szumy i zgubione ramki.

Jak juz zlapie sobie film to wtedy na drugi raz pcham material przez vduba.
Ustawiam mu kompresje audio do mp3 czy co tam komu pasuje. Video albo robie
->
w tej samej rozdzialce ale ustawiam 500-800kbps (zalezy czy mi zalezy na
jakosci) i dwuprzebiegowe vbr. robie to wszystko OIDP na divx 4.12.

Czasem oplaca sie w miejscu oznaczonym -> wstawic zmiane rozmiaru (filtr
resize)na wiekszy np. 640x480 jako np bikubiczne. Wychodzi wtedy plik o takich
samych rozmiarach bajtowo ale ladniej odtwarzany na dziwnych sprzetach i
kodekach i ladniej rozciagany na full screen np 1024x768.

Vdub oferuje funkcje batch processing wiec wystarczy sobie albo naklikac albo
sporzadzic skrypt i odpalic na noc i obrobic 4 filmy po kolei.

Oczywiscie najlepiej kupic szybki procek i nie kombinowac ale wtedy dostaje
sie aviki o syfiatej jakosci bo jednemu z drugim nie chce sie kilku opcji
poustawiac i np filmy ripowane z dvd maja dzwiek nienormalizowany i nie
slychac dialogow a podczas poscigu samochodowego wywala szyby w oknach...
Albo film jest rekodowany w 1pass i wchodzi na dwie plytki a w niewiele
gorszej jakosci i z zoptymalizowanymi napisami na koncu filmu (czasem ich
wyciecie powoduje ubytek 20% objetosci filmu).

Pozatym kupujac szybki procek nie da sie lapac materialu i uzywac
dwuprzebiegowego trybu kodowania. I tak trzeba tracic czas pozniej na
rekodowanie od nowa.

Twoj procek powinien z palcem w oku lapac w "cwiartce" bez zadyszki.
jesli chcesz lapac obraz w full rozdzialce to chyba lepiej kupic AIW od ati.
Bo tam jest sprzetowe pakowanie i deinterlace. Takie karty na allegro biegaja
po 100-150zl za karte z tunerem tv i dopalka na np. radku 8500. (Mam takiego
(nie AIW :( ) i tne w wiekszosc gierek do dzis - procek mam a1400 ale na d1600
tez bylo ok. Oczywiscie nie na full detalach ale calkiem znosnie)
Jak dla mnie lapanie obrazu TV (z interlacem) w rozdzialce wiekszej niz
"cwiartka" to porazka i mozna z tym walczyc ale rezultat jest niwespolmierny
do wysilku.
No chyba ze ktos mi pokaze jak to zrobic dobrze.

Na d600 filmy rekodowaly mi sie 1:2 czyli 20 minut filmu rekodowalo sie 20
minut na pierwszym przejsciu a drugie tyle na drugim.

Generalnie karty na bt878 i kolegach sa ok. wybierz sobie taka ktora bedzie
zapewniala dobra jakosc obrazu i bedzie miala dobre dodatki. sterowniki lepiej
uzywac ze strony: http://btwincap.sourceforge.net/download.html maja wiecej
wypasu :).

iuvcr, vdub, i kodeki divx-a. zazwyczaj wiecej nie trzeba. Jak masz jakies
specjalne zyczenia to sie zglos to moze wiecej poradze.
troche chaotycznie napisalem ale polecam pobawienie sie vdubem i kodekami.
dodatki do vduba w postaci filtrow pozwalaja na wiele ulepszen materialu z
starych kaset vhs. Jesli chcesz zgrywac filmy z tv to albo bedziesz to robic w
rozdzielczosci "cwiartka" albo lepiej kupic tuner DVB i lapac filmy stamtad. W
extra jakosci.

Lukasz Sczygiel