Karta do TV i do zgrywania - konkretne pytanie

Autor: Mariusz <MichalskiMariusz_at_WYTNIJTO.poczta.onet.pl>
Data: Tue 28 Mar 2006 - 12:44:59 MET DST

    Witam,

Chcę kupić w miarę tanią kartę do oglądania TV i do zgrywania materiału z
VHS. Mam jednak stary komputer, Pentium III 533Mhz i boję się, że programowe
kodeki mi nie pociągną na tym procku. Chcę zgrywać do DVD, to chyba mniej
obciąża sprzęt niż DivX.
Po przeczytaniu archiwum i obejrzeniu ofert w sklepach internetowych
wybrałem trzy modele i chcę się grupowiczów poradzić co wybrać:

1) WinFast TV2000 XP Expert najtańsza z tego co wybrałem i na rankingach
Chipa ma najlepszą ocenę za jakość - 90 (oczywiście z tych co wybrałm).

2) WinFast DV2000 - to chyba to samo co 1) ale mam dodatkowe złącze do
podłączenia kamerki i chyba lepsze oprogramowanie. No właśnie ale się tak
zastanawiam czy dodatkowe złącze 1394 będzie mi potrzebne. Zamierzam w
najbliższym czasie kupić sobie kamerkę cyfrową, ale nie wiem jeszcze o tym
prawie nic i proszę napiszczie jak się teraz zgrywa i montuje filmy tak,
żeby nagrać finalnie płytkę DVD. Czy potrzebuję tego złącza, czy teraz
kamery komunikują się z kompem inaczej, lepiej? Ciekawi mnie też dlaczego w
teście Chipa karta ta ma niższą ocenę za jakość - 88, przecież powinno być
tak samo.

3) WinFast PVR2000 - tutaj głównym argumentem jest sprzetowy kodek, ale
czytałem też, ze taki sprzętowy kodek daje dużo mniejsze możliwości
ingerowania w montaż i obróbkę materiału i jeśli mój komp pociągnął by na
programowych kodekach to wolałbym takie. Mógłbym wygospodarować np. 40 GB
miejsca na dysku i kompresować do DVD później, tylko czy to nie za mało?

Proszę poradźcie co wybrać.

Zacząłem się też zastanawiać nad kartą która wygrała w teście Chipa, czyli
nad Compro VideoMate X500 dostała ocenę za jakść - 95, czy ktoś może
powiedzieć o niej coś dobrego? Czy jest lepsza od produktów Leadteka?

pzdr.
MariuszM