Re: Karta do TV i do zgrywania - konkretne pytanie

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Wed 29 Mar 2006 - 14:40:09 MET DST

Mariusz napisał(a):

> Chcę kupić w miarę tanią kartę do oglądania TV i do zgrywania materiału z
> VHS. Mam jednak stary komputer, Pentium III 533Mhz i boję się, że programowe
> kodeki mi nie pociągną na tym procku. Chcę zgrywać do DVD, to chyba mniej
> obciąża sprzęt niż DivX.

Słaby sprzęt... Ja kiedyś, dawno temu zgrywałem na Duronie 700 - ledwie
się wyrabiał, a i tak trzeba było ciąć rozdzielczość, o FULL PAL możesz
zapomnieć, a tym bardziej w MPEG-2, ja używałem jakiegoś kodeka MJPEG,
ale strata jakości była zauważalna.

Masz wiec dwa wyjścia:

1. Poszukać jakiejkolwiek karty dającej dobry obraz, zostać przy
posiadanym sprzęcie i zadowolić się zmniejszoną jakością... No i musisz
mieć *dużo* wolnego miejsca na dysku...

2. Kupić lepszy komputer, nie koniecznie najnowszy, ale na pewno powyżej
1GHz, zapomnieć o analogowej karcie TV i wyłożyć jakieś 300 zł na kartę
DVB i antenę satelitarną. Ja tak zrobiłem i mogę Ci powiedzieć, że to
jedna z najlepszych inwestycji w kompa! Sporo kanałów, jakość nierzadko
porównywalna do DVD, zresztą przecież to strumień MPEG, który możesz
zwyczajnie zapisać na dysku, bez kompresji po drodze, a potem wypalić na
DVD lub skompresować do DivXa. Jedyna rzecz z twoich wymagań, która nie
zostanie spełniona, to nagrywanie z VHS, ale... Co to jest, to VHS? :>

Poważnie mówię Ci - gdy kiedyś już kupisz sobie DVB, zapomnisz o
analogowej karcie TV. ;P

# /George Orwell - Rok 1984/