Re: Karta do TV i do zgrywania - konkretne pytanie

Autor: Gargamel <delKichote_WYTNIJ_TO__at_gazeta.pl>
Data: Tue 28 Mar 2006 - 13:52:22 MET DST

Mariusz <MichalskiMariusz@WYTNIJTO.poczta.onet.pl> w wiadomości
<news:e0b3rj$s5f$1@atlantis.news.tpi.pl> napisał/a:

> VHS. Mam jednak stary komputer, Pentium III 533Mhz i boję się, że programowe
> kodeki mi nie pociągną na tym procku. Chcę zgrywać do DVD, to chyba mniej
> obciąża sprzęt niż DivX.

Trochę słaby cpu na takie ambicje. Programowe kodeki pociągną, ale nie mpeg2
ani tym bardziej divx, ale mpjeg (np. morgan multimedia, niestety płatny.
Jakiś bezpłatny jest w ffdshow), tylko będziesz musiał ograniczyć uzyskaną
jakość w dość... widoczny sposób, i szykuj duuuużo miejsca na dysku...

> 3) WinFast PVR2000 - tutaj głównym argumentem jest sprzetowy kodek, ale

Twój sprzęt jest na granicy wymagań tego softu. Pewnie dlatego, że sama
aplikacja odtwarzając tv sporo cpu zżera (pewnie przez te wszystkie
'bajerne' ulepszacze obrazu itp.). Ale jak zaczyna capturować sprzętowo, to
zużycie cpu się _nie_zmienia_. Czyli jeśli w ogóle pójdzie, to capturować
też powinno ok.

> czytałem też, ze taki sprzętowy kodek daje dużo mniejsze możliwości
> ingerowania w montaż i obróbkę materiału

Pewnie przez klatki kluczowe. W kodekach mjpeg każda klatka jest kluczowa
(dlatego 3-4x większe pliki robią te kodeki), więc obróbka to łatwizna. W
przypadku mpeg2 może nie być tak różowo (z głupia frant jeszcze nie
sprawdzałem, jak tam wygląda rozkład klatek kluczowych w mpeg2 zrobionym tym
konkretnym encoderem sprzętowym). W dodatku soft do obróki mpeg2 jest
generalnie płatny i nie tak elastyczny jak ten do obróbki avi...

> Mógłbym wygospodarować np. 40 GB
> miejsca na dysku i kompresować do DVD później, tylko czy to nie za mało?

Dla programowego capturowania starczy. Aż nadto, bo będziesz musiał znacznie
zejść z jakością w dół na takim sprzęcie. A sprzętowo PVR2000 robi pliki do
10GB (ponad 2h materiału w maksymalnej jakości) i prawdopodobnie jest to
wyraźnie lepsza jakość niż to, co możesz uzyskać na P3 553...

--
Pozdrawiam,
  Gargamel