Re: Kask 3D

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_polsl.pl>
Data: Thu 23 Mar 2006 - 12:11:09 MET

Marcin Narzynski napisał(a):

Włącz proszę MIME w swoim czytniku, bo wysyłasz teraz nie-
prawidłowo zakodowane wiadomości. Tutaj masz instrukcję:
http://www.grush.one.pl/mime/

> Dawno temu (będzie z 10lat) na rynku pokazały się kaski z wbudowanymi
> monitorami. Miały świetnie nadawać się do gier i generować obraz 3D.
> Pamiętam, że wtedy na rynku pojawił się Doom i nawet w sklepie przez chwilę
> widziałem tego Dooma przez ów kask. Potem sprawa ucichła i... cisza chyba
> trwa do teraz. Czy już się tego nie będzie produkowało?

Chyba po prostu się nie sprawdziło. Oko ludzkie nie może
bez problemów patrzeć długo na tak małe odległości, a
rozwój kart graficznych i konfiguracji wielomonitorowych
spowodował, że można całkiem realistyczne środowisko zaemu-
lować na płaszczyźnie używając typowego sprzętu, zamiast
polegać na osobnym wyposażeniu i szukać wsparcia wśród
producentów gier.

Rynek po prostu wybrał rozwiązanie proste, tanie i
*wystarczające* :)

Całe VR miałoby szansę ożyć, gdyby została opracowana tania
technika bezprzewodowego oddziaływania na zmysły, tzn. aby
m.in. obraz komputerowy mógł zastąpić obraz widziany oczyma.
Nie wiem jednak, czy takie przełamanie bariery między
światem realnym a wirtualnym nie miałoby tragicznych
skutków.

|                 |  Administrator, Politechnika Śląska    |