Re: Kask 3D

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Thu 23 Mar 2006 - 13:04:17 MET

Radosław Sokół napisał(a):

> Całe VR miałoby szansę ożyć, gdyby została opracowana tania
> technika bezprzewodowego oddziaływania na zmysły, tzn. aby
> m.in. obraz komputerowy mógł zastąpić obraz widziany oczyma.

Kiedyś leciał na TVP2 fajny serial dokumentalny, w którym narratorką
była Gillian Anderson - przedstawiali najbardziej znane motywy z
literatury czy filmu SF i konfrontowali je z tym, co udało się już
uzyskać i co być może uda się zrobić w bliskiej przyszłości. AFAIR była
też mowa o VR i były różne ciekawe pomysły, np. projekcje obrazu
bezpośrednio na siatkówce za pomocą lasera. ;)

> Nie wiem jednak, czy takie przełamanie bariery między
> światem realnym a wirtualnym nie miałoby tragicznych
> skutków.

Heh... za dużo filmów SF, w których przedstawiono to w katastroficzny
sposób. ;P
Tak, ja też nie chciałbym skończyć jak ten biedak z GITSa, któremu
wpisano do umysłu fałszywe wspomnienia... :P Jednak nic nie wskazuje na
to, żeby Matrix powstał za naszego życia. :)

# /George Orwell - Rok 1984/