Re: Athlon czy sempron?

Autor: Bernard <bernard_at_earth.net>
Data: Mon 20 Mar 2006 - 23:46:18 MET

Jacek Osiecki wrote:

> Ale nie chcę kupować jakiejś noname płyty na jakichś bliżej nieustalonych
> komponentach... Chcę Asusa albo gigabyte'a. Nie mam też ochoty na kupowanie
> komputera w 10 sklepach wysyłkowych :)

Nikt Ci nie każe kupować noname. Komputronik i NTT oferowały Semprona na
S939 w płytach Gigabyte, zresztą takich sobie, bo bez DVI. Jeśli już
firma ma te Semprony, to sprzeda je z taką płytą, jaką chcesz. Ja
kupiłem z Asusem.

> Tylko że potem się okazuje że to co dla jednego "praktycznie niesłyszalne",
> dla drugiego jest głośne jak odkurzacz. A poza tym problem się pojawia gdy

Nie, tylko trzeba być tym pierwszym, włączyć CnQ, ustawić co trzeba w
BIOSie i Windows, i już masz ciszę. W jednym z moich komputerów, zresztą
A64 X2-4400, wentylator zwykle stoi, czasem trochę się pokręci, a
procesor ma 30 stopni.

> tylko procesor zaczyna się mocniej grzać - oglądanie filmów, gry, solidna
> kompilacja... Ja chcę żeby komputer był cichy cały czas - a nie żeby był
> cichy po włączeniu. Dlatego taż np. nie interesują mnie żadne programy
> robiące "soft cooling" - bo to tylko placebo.

Widzisz, ja mam dookoła siebie jakieś 8 szt. różnych komputerów z A64, i
wszystkie są ciche przez cały czas. Wszystkie na boxowych wentylatorach,
ale skoro Ty wiesz lepiej...

> Tylko że "o rok dłuższe życie" tak naprawdę nic nie znaczy, bo za 3 lata to
> i tak będzie nierozbudowywalny złom :) Zaś tych parę procent wydajności nie

No, jednak jest to rok różnicy.

> jest dla mnie warte 150-200zł - jak pisałem, już wolę kupić więcej pamięci
> bo to da zdecydowaną poprawę komfortu pracy.

Też tak uważam, ale 80 zł warto było dołożyć. Tyle z grubsza dołożyłem.