Re: Athlon czy sempron?

Autor: Jacek Osiecki <joshua_at_ceti.pl>
Data: Mon 20 Mar 2006 - 15:24:42 MET

Dnia Mon, 20 Mar 2006 15:05:05 +0100, Bernard napisał(a):

> Jeszcze w piątek na tej właśnie stronie były Semprony na S939 z płytami.
> Poszukaj w innych firmach.

Ale nie chcę kupować jakiejś noname płyty na jakichś bliżej nieustalonych
komponentach... Chcę Asusa albo gigabyte'a. Nie mam też ochoty na kupowanie
komputera w 10 sklepach wysyłkowych :)

> A lubisz średnie bezgłośne wentylatory? Ja lubię, dlatego używam Box,
> poniżej 2000 obr./min. praktycznie niesłyszalne.

Tylko że potem się okazuje że to co dla jednego "praktycznie niesłyszalne",
dla drugiego jest głośne jak odkurzacz. A poza tym problem się pojawia gdy
tylko procesor zaczyna się mocniej grzać - oglądanie filmów, gry, solidna
kompilacja... Ja chcę żeby komputer był cichy cały czas - a nie żeby był
cichy po włączeniu. Dlatego taż np. nie interesują mnie żadne programy
robiące "soft cooling" - bo to tylko placebo.

> Daje parę procent wydajności i o jakiś rok dłuższe życie. No i nieco
> nowocześniejszy procesor (Athlony na S754 są starawe, bez SSE3).

Tylko że "o rok dłuższe życie" tak naprawdę nic nie znaczy, bo za 3 lata to
i tak będzie nierozbudowywalny złom :) Zaś tych parę procent wydajności nie
jest dla mnie warte 150-200zł - jak pisałem, już wolę kupić więcej pamięci
bo to da zdecydowaną poprawę komfortu pracy.

Pozdrawiam,

--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944
(c) Tomasz Olbratowski 2004