Re: telekonferencje

Autor: MarKoz <jriper_at_o2.pl>
Data: Wed 08 Mar 2006 - 23:10:01 MET

> Wielkie snobistyczne korporacje oraz naukowcy którzy robią to z powołania
> wykorzystują do tego celu specjalne terminale zbudowane na bazie PC,
> jednak są to potężne konwertery Audio/Wideo --> 0110011 :)
> Transmisja takiego sygnału odbywa się po tunelach telekomunikacyjnych o
> olbrzymich przepustowościach sięgających kilkuset Mb do ponad Gb.

kilkaset Mb? dobry żart. a czy zdajesz sobie sprawe jaki jest bitrate dvd?
po kiego diabla komus kilkaset Mb?

> Jeśli już budujesz taką konferencję opartą o dwa terminale klasy PC i
> tunel telekomunikacyjny lub szybkie łącze zdolne przetransmitować obraz i
> dźwięk w jakości większej niż przyzwoita, to proponuję Linux'a. Warto
> rozejrzeć się za odpowiednim softem dla pingwina. Nie testowałem tego
> nigdy ale słyszałem (uczono mnie) że jest sporo wspaniałego softu na
> linuksa, właśnie przeznaczonego do telekonferencji.

kolejna super propozycja? a kto ma tego linuch obslugiwac? administrator
bedzie latal i pilnowal wszystkiego?
przeciez wszyscy wiedza ze linuch jest mniej wydajny od windy, mniej
stabilny i co najwazniejsze trudniej sie go obsluguje
winda ma lepsze wsparcie itd (a na ktora platforme powstalo wiecej latek?)
no chyba ze linuch jest tylko i wylacznie pod np serwer bez srodowiska
graficznego wtedy bedzie szybszy i stabilny

ale pewnie pytanie bylo jaki sprzet konkrednie kupic.
jako ze ma to byc dla organizacji non profit to moze jakies profesjonalne
firmy poradza azeby tylko dostac np. dyplom za pomoc uczelni w organizowaniu
telekonferencji? niektorzy lubia takie bajery

PS
nie polecam zadawac pytan na grupach publicznych, nie ma to sensu bo i tak
wiekszosc ktora odpowiada nie ma o temacie zbyt duzego pojecia
polecam googla i fora na serwerach ukierunkowanych w danej materii.

pozdrawiam
Marcin