Re: telekonferencje

Autor: misiek <misiek_1928.WYTNIJ.TO.TO_at_o2.pl>
Data: Wed 08 Mar 2006 - 21:47:45 MET

hishpan napisał(a):
> Hej
>
> mam pytanie, moja znajoma dostala 20 tys. dotacji na zakup sprzetu do
> telekonferencji. Za cholere nie wie, co ma kupic, zeby moc np.
> transmitowac zebrania z uczelni przez Internet, tak, zeby inny uniwerek
> mogl sobie to ogladac. Doradzcie prosze jaki sprzet kupic i jakiej
> marki? I czy to za te kase jest realne? Jest ktos kto sie na tym zna? Z
> góry dzieki :-) Pozdrawiam. Magda.

Właściwie to NTG ale można Ci wybaczyć bo mało kto wie na czym polega
prawdziwa telekonferencja.

Jako sprzętu użyć można zwykłego PC (zwykły znaczy średniej klasy i wyżej).

Wspomniana przez Ciebie konferencja np. między dwoma uniwersytetami
profesjonalnie, w jakości odpowiadającej np. obrazowi DVD i dźwiękowi w
jakości Audio-CD wygląda nieco inaczej.

Wielkie snobistyczne korporacje oraz naukowcy którzy robią to z
powołania wykorzystują do tego celu specjalne terminale zbudowane na
bazie PC, jednak są to potężne konwertery Audio/Wideo --> 0110011 :)
Transmisja takiego sygnału odbywa się po tunelach telekomunikacyjnych o
olbrzymich przepustowościach sięgających kilkuset Mb do ponad Gb.

Na realia zwykłego telekonferenta wystarczy PC z dobrym oprogramowaniem
oraz dobre łącze lub ewentualnie tunel telekomunikacyjny między dwoma
terminalami.

Jeśli już budujesz taką konferencję opartą o dwa terminale klasy PC i
tunel telekomunikacyjny lub szybkie łącze zdolne przetransmitować obraz
i dźwięk w jakości większej niż przyzwoita, to proponuję Linux'a. Warto
rozejrzeć się za odpowiednim softem dla pingwina. Nie testowałem tego
nigdy ale słyszałem (uczono mnie) że jest sporo wspaniałego softu na
linuksa, właśnie przeznaczonego do telekonferencji.