Re: Radeon 9800

Autor: <cyberkid_at_chello.pI>
Data: Mon 06 Mar 2006 - 17:19:53 MET

Dnia Mon, 06 Mar 2006 16:50:11 +0100, Jacek Popławski napisał(a):

>2) Czy mogą wystąpić problemy w związku z tym, że moja płyta główna
>obsługuje tylko AGPx4 (Soltek DRV5)?

Ja mam Radeona 9800 Pro (128 MB, szyna 256 bitów) i nie miałem
najmniejszych problemów z odpaleniem na mojej płycie głównej (Soltek
SL-75KAV, też z AGPx4) tej karty. Jednakże niedawno był na grupie
wątek na temat nieprawidłowego działania karty AGPx8 na płycie ze
złączem AGPx4 - podejrzewam jednak, że za kłopoty odpowiadało bliżej
niesprecyzowane uszkodzenie płyty głównej, w końcu AGPx8 są
kompatybilne w dół.

>3) Czy będę musiał wymienić zasilacz na silniejszy (mam 300W z obudowy
>Enlight)?

Ja mam 300W Modecoma (więc w sumie żaden rewelacyjny zasilacz z tzw.
górnej półki) i sprzęt taki jak w sygnaturce i wszystko działa
stabilnie. Jeśli Twój zasilacz to faktycznie 300W to powinien dać
sobie radę - 300W są w stanie uciągnąć nawet i GF6800 a ta karta ma
większe zapotrzebowanie na moc niż R9800.

>4) Czy w nowych Radeonach łatwo jest wymienić chłodzenie? W moim 9100
>nigdy nie udało mi się wymontować radiatora (jest chyba przyklejony)?

Oryginalne chłodzenie na moim Radeonie było dosyć głośne więc bardzo
szybko się z nim pożegnałem i zainstalowałem radiator od Zalmana.
Operacja przebiegła bardzo sprawnie, demontaż oryginalnego radiatorka
ze zintegrowanym wiatraczkiem ograniczył się do wypchnięcia z pomocą
pensety kołków mocujących. Szybko i bez kłopotów.

--
Pozdrawiam, C. [cyberkid(_a_)chello.pl@spamerom.dziekujemy.pl]
Maszyna do pisania generacji V/V: Soltek SL-75KAV | AMD XP 2000+ | 768MB RAM