Radeon 9800

Autor: Jacek Popławski <jpopl_at_interia.pl>
Data: Mon 06 Mar 2006 - 16:50:11 MET

Co sądzicie o karcie opisanej w taki sposób (jest to jedna z ofert na
Allegro):

ATI 9800 128MB szyna pamięci 256bit 8 potoków
Taktowanie rdzenia: 325MHz @ 420MHz (+-)
Taktowanie pamięci: 580MHz @ 650 MHz (+-)

1) Czy dobrym pomysłem jest kupienie takiej karty zamiast obecnego
Radeona 9100 Sapphire?

2) Czy mogą wystąpić problemy w związku z tym, że moja płyta główna
obsługuje tylko AGPx4 (Soltek DRV5)?

3) Czy będę musiał wymienić zasilacz na silniejszy (mam 300W z obudowy
Enlight)?

4) Czy w nowych Radeonach łatwo jest wymienić chłodzenie? W moim 9100
nigdy nie udało mi się wymontować radiatora (jest chyba przyklejony)?