Re: SDRAM + DDR DIMM ?

Autor: gburek <domik_at_epf_Bez_spamu_.pl>
Data: Thu 02 Feb 2006 - 11:14:50 MET

Użytkownik "Michal Bien" <mbien@usunto.uw.edu.pl> napisał
| Jak dla mnie to lekko sprzeczne - gierki wymagajace "jak najwiekszej
ilosci
| RAMu" to jednoczesnie gry wymagajace mocnej grafiki i CPU, ale w koncu
| pewnie sam wiesz najlepiej co robisz ze swoim komputerem.

Teoretycznie sprzeczne ale w praktyce nie :) Sa takie gry, ktorym wystarcza
grafika Riva TNT 16 MB a kopa daje im dopiero RAM w ilosci 1GB+

| Trzea bylo od razu tak pisac, bo obsuga duzych baz danych to nieco
| wiecej niz "aplikacje Office + podobne pierdoly". Na Twoim miejscu
| przyjrzalbym sie w sieci testom tego zastosowania zaleznym od kontrolera
| pamieci - dwukanalowy kontroler na S939 moze znaczaco przyspieszyc
| przerzucanie takich ilosci danych, ale nie ma nic pewnego - zalezy jak
| pisane jest aplikacja bazodanowa.

Nie slyszalem o tym ale jak juz pisalem - nie siedze w sprzecie
komputerowym. Ostatni czas gdy bylem "aktualny" to jakies 6-7 lat wstecz a w
komputerach to wrecz prehistoria :) Obawiam sie jednak iz rozwiazanie o
ktorym piszesz to spore koszty i dla jednej gry chyba nie warto w to
inwestowac ? Poczytam w sieci jednak :)

| A nie wejdzie tam Barton? Az dziwne. Moze patrzysz na stara dane
| plyty z drukowanej instrukcji - MSI ma na swoich stronach biezaca liste
| obslugiwanych CPU na danej plycie po uwzglednieniu aktualizacji biosu.

BIOS uaktualnilem ale inforacji o Bartonie na stronie MSI nie znalazlem (zle
szukalem?). Gdzies w sieci mignelo mi cos wlasnie o Bartonie na mojej plycie
ale nie potraktowalem tego serio :) No ale skoro bylaby taka mozliwosc to
popatrze i poszukam. Musze tez doczytac czym rozni sie Barton od Atholna bo
na razie wiem tylko ze jest szybszy :))

Pozdrowienia,
Dominik