Re: SDRAM + DDR DIMM ?

Autor: Michal Bien <mbien_at_usunto.uw.edu.pl>
Data: Wed 01 Feb 2006 - 05:46:33 MET

gburek <domik@epf_Bez_spamu_.pl> wrote:

> niekoniecznie nie gram w gry wymagajace mocnej grafiki

Hmmm - wczesniej napisales:
"wymagajace jak najwiekzej ilosci RAMu gry + aplikacje Office +
podobne pierdoly"

Jak dla mnie to lekko sprzeczne - gierki wymagajace "jak najwiekszej ilosci
RAMu" to jednoczesnie gry wymagajace mocnej grafiki i CPU, ale w koncu
pewnie sam wiesz najlepiej co robisz ze swoim komputerem.

> a w cos co wymaga od kompa prztwarzania olbrzymiej bazy danych i im
> wiecej RAMu do tego celu mam tym szybciej to dziala

            Trzea bylo od razu tak pisac, bo obsuga duzych baz danych to nieco
wiecej niz "aplikacje Office + podobne pierdoly". Na Twoim miejscu
przyjrzalbym sie w sieci testom tego zastosowania zaleznym od kontrolera
pamieci - dwukanalowy kontroler na S939 moze znaczaco przyspieszyc
przerzucanie takich ilosci danych, ale nie ma nic pewnego - zalezy jak
pisane jest aplikacja bazodanowa.

> co do plyty to jest to MSI KT3 Ultra2-C
> wlasnie odkopalem instrukcje i widze ze mi sie cos pochrzanilo
> (czytalem jakas instrukcje z sieci) bo plyta ma wylacznie dwa gniazda
> na DDRy czyli max 2x1 GB na 333MHz

            Czyli zdecydowanie inna sytuacja.

> proc - obecnie Duron 1,2 zmieni sie na Athlon XP 2,2 czyli max co moge
> w te plyte wlozyc

            A nie wejdzie tam Barton? Az dziwne. Moze patrzysz na stara dane
plyty z drukowanej instrukcji - MSI ma na swoich stronach biezaca liste
obslugiwanych CPU na danej plycie po uwzglednieniu aktualizacji biosu.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl