Re: SDRAM + DDR DIMM ?

Autor: Michal Bien <mbien_at_usunto.uw.edu.pl>
Data: Fri 03 Feb 2006 - 18:40:42 MET

gburek <domik@epf_Bez_spamu_.pl> wrote:

> Teoretycznie sprzeczne ale w praktyce nie :) Sa takie gry, ktorym
> wystarcza grafika Riva TNT 16 MB a kopa daje im dopiero RAM w ilosci
> 1GB+

            Podaj jeden taki tytul bo nie chce mi sie wierzyc. Raczej cos masz
zle skonfigurowanego w systemie. No chyba ze grasz w bazy danych ;)

> Nie slyszalem o tym ale jak juz pisalem - nie siedze w sprzecie
> komputerowym. Ostatni czas gdy bylem "aktualny" to jakies 6-7 lat
> wstecz a w komputerach to wrecz prehistoria :) Obawiam sie jednak iz
> rozwiazanie o ktorym piszesz to spore koszty i dla jednej gry chyba
> nie warto w to inwestowac ? Poczytam w sieci jednak :)

            Poczytaj - przesiadka na K8 przy bardziej wymagajacych zastosowaniach
to powoli koniecznosc. Mam nadzieje ze AMD wreszcie pacnie sie w glowe i
zacnzie sprzedawc w normalny sposob i po ludzkich cenach semprony S939.
Neidlugo premiera SocketM2 wiec S754 bedzie powoli zwijany. Przez to u AMD
robi sie powoli jak u Intela - co nowy procesor to nowa plyta/podstawka.

> BIOS uaktualnilem ale inforacji o Bartonie na stronie MSI nie
> znalazlem (zle szukalem?).

http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_cpu_support_de
tail.php?UID=357&NAME=MS-6593&kind=1

> Gdzies w sieci mignelo mi cos wlasnie o Bartonie na mojej plycie ale nie
> potraktowalem tego serio :)

            Az nie wiem dlaczego mialby nie dzialac Barton FSB166 skoro plyta
obsluguje oficjalnie TBredy B0 FSB 166 do AXP 2700+ wlacznie. Na
poprzedniej plycie MSI sie przejechalem, tu widze ze MSI ma u mnie kolejny
minus za olewanie supportu i swoich starych klientow.

> No ale skoro bylaby taka mozliwosc to popatrze i poszukam.

            Obawiam sie ze nic z tego. Poza tym patrzac na ceny Bartonow to juz
chyba bardziej oplaca sie kupic plyte + CPU na S754 - cena praktycznie taka
sama akonstrukcja szybsza i nowsza.

> Musze tez doczytac czym rozni sie Barton od Atholna bo na razie wiem
> tylko ze jest szybszy :))

            Glownie 2x wiekszym cache L2. To akurat moze miec znaczenie przy
wspomnianej obsludze baz danych i duzej pamieci RAM, ale i tak pakowanie
sie w bartona jest obecnie IMHO bez sensu. Nie z przyczyn tchnicznych a
raczej marketingowych - to sie po prostu nie oplaca.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl