IRDA usb i na plycie a "uniwersalne" piloty

Autor: Marcin <mwlodarc.SKASUJ_at_gazeta.pl>
Data: Thu 02 Feb 2006 - 11:19:24 MET

Witam,
Mam kilka pytan, na ktore nie znalazlem nigdzie odpowiedzi, a moze sa one
banalne dla sprzetowcow:
Mam peceta barebone na bazie Shuttle ST20G5 i chcialem rozbudowac go o port
podczerwieni, tak aby obslugiwac go pilotem (jak media center pc).
1) Czy IRDA na USB (mnostwo jest tego na allegro) bedzie spelniala taka
funkcje? Wiem, ze 99% osob uzywa tego portu do synchronizacji telefonu,
przesylania danych, itp. ale czy takie urzadzenie nadaje sie rowniez do
sterowania PeCetem?
2) Czym rozni sie (funkcjonalnie) port IRDA na USB od portu IRDA
wyprowadzonego z plyty glownej (wiem, ze na praktycznie kazdej mobo jest takie
zlacze)?
3) Czy do zastosowania z pkt 1) (czyli sterowanie pecetem) potrzebny jest
jakis konkretny typ/model, tzn. czy moga okazac sie konieczne driver'y albo
oprogramowanie, ktore pozwoli mi sterowac pecetem za pomoca pilota?
Pozdrawiam,
Marcin