Re: Kondensatorki na płycie głównej

Autor: MAV <mav_at_costam.pl>
Data: Thu 15 Dec 2005 - 00:04:19 MET

Sprawdziłem oznaczenia tych kondensatorów. Na pewno do wymiany są dwa
pierwsze typy z trzech poniższych:

10 sztuk - GSC T1DD 2200uF 6.3V RE 105oC

1 sztuka - GSC T21B 1500uF 6.3V RE 105oC

17 sztuk - GSC T1OB 1000uF 6.3V RE 105oC

Zrobiłem kilka zdjęć płyty głównej. Na czerwono zaznaczyłem te kondensatory,
które na pewno kwalifikują się do wymiany (10 x 2000uF i 1 x 1500uF). Na
żółto i na niebiesko zaznaczyłem kondensatory, co do których mam wątpliwości
(17 x 1000uF). Wszystkie są niby płaskie na wgłębieniach. Zaznaczone na
niebiesko są idealnie płaskie. Te na żółto mają jakby lekkie zaokrąglenia
powierzchni poza wgłębieniami. I teraz nie jestem pewny, czy jest to
normalne bądź spowodowane lekkim zużyciem i przydałoby się je również
wymienić?

http://eeq.k9.pl/plyta/IMG_kond_01.jpg

http://eeq.k9.pl/plyta/IMG_kond_02.jpg

http://eeq.k9.pl/plyta/IMG_kond_03.jpg

Na allegro znalazłem aukcję, w której wymienione są dostępne kondensatory
(lista poniżej). Chyba powinny być ok. (LOW E.S.R i temp. 105oC)...

http://allegro.pl/show_item.php?item=76086322

1000uF / 6.3V (8mm) - TEAPO

1500uF / 6.3V (8mm) - JACKCON

2200uF / 6.3V (8mm) - JACKCON