Re: Duron 1600 vs. Barton 2500+

Autor: Grzehu <surym_at_poczta.onetspam.pl>
Data: Fri 18 Nov 2005 - 13:13:51 MET

Dnia 18-11-2005 o 11:53:25 Gozdek <gozdek@cconline.com.pl> napisał:

> Witam,
>
> Mam pytanko.
> Obecnie uzywam durona 1600@2200 MHz, mam zamiar zmienic procesor i
> przy okazji nie wydac na ten cel zbyt duzo pieniedzy.
> Zalezy mi na przyspieszeniu pracy w AutoCad, 3ds oraz podczas kompresji
> grafiki.
> Czy Barton 2500+ (mobile lub zwykly) bedzie dobrym wyborem?
> Czy na standardowym taktowaniu jest on szybszy od mojego Durona?
> Czytalem ze kreca sie one nawet do 2400 Mhz, co podobno odpowiada A3200+.
> Moj Duron wg benchamrkow pracuje z podobna predkoscia do A3000-3200+.

> [...]

ah, te applebready to jednak fajne proce byly, co by im tam w biosie nie
ustawic, to poszly.. :)

nie radze zmieniac, zwykly barton nie pojdzie szybciej, niz 2200, mobilny
moze, ale nie musi dobic do 2400. zadania, jakie wymieniles, bazuja przede
wszystkim na MHz, wiec mniejsza ilosc cache w duroniu nie ma prawie
zadnego znaczenia.

zalezy od plyty, najlepszy dla mobilnych jest chipset Via (obsluguje
zmiane taktowania w locie). tak czy owak, niewielki przyrost mocy (rzedu
do 10%) nie usprawiedliwia IMHO fatygi. do 3dstudio skladaj na dualcora.

pozdrawiam
grzehu