Jaki cichy komputer?Prośba o poradę

Autor: Michał <walcz_at_ze.spamem>
Data: Mon 19 Sep 2005 - 12:43:15 MET DST

Witam!
Przymierzam się do kupna kompa bo mój obecny (PII 400) jest dla mnie za
wolny. Ma to być sprzęt do korzystania z internetu, poczty
elektronicznej, offica, rozmów VoIP, oglądania filmów, przeglądania
zdjęć, słuchania muzy. Nie będę na nim grał, nie będę bawił się w
obróbkę grafiki. Tak więc nie musi to być jakaś super szybka maszyna ale
zależy mi na tym, żeby komputerek był w miarę cichy (głośna praca kompów
to jest prawdziwa zmora). Myślę sobie o kupnie procka, który byłby
chłodzony wyłącznie biernie, tzn. bez wentylatora, za to z dużym, dobrym
radiatorem miedzianym.
Czytałem kiedyś o takim rozwiązaniu, że procek był chłodzony biernie;
za to cała obudowa była chłodzona dwoma wolnoobrotowymi wiatrakami
(ponoć super cichy sprzęt). Nie pamiętam dokładnie ale ten procek to
chyba VIA C3 (933 Mz) o mocy 9W!

Jak myślicie czy procek 933 Mz wystarczy do moich potrzeb?
A może są na rynku inne godne uwagi rozwiązania...

Za wszystkie podpowiedzi i sugestię z gury dziękuję
Michał