Re: Celeron D vs. Sempron 64 ?

Autor: Teo <tee9o_at_interia.pl>
Data: Fri 16 Sep 2005 - 20:35:29 MET DST

Jolly Roger wrote:
> asus i gigabyte są pożądnymi producentami płyt. Epox SLI też niczego sobie
> (jeszcze nie miałem jej w łapkach, ale pewnie będzie fajn

Asus - kiedyś tak.

Płyty z S754 na nf4 i PCIE są ale na www producentów, bo w Polsce
praktycznie nie dostępne.

> No właśnie - 'prawie'. 'Prawie' robi wielką różnicę :) Wystarczy bardziej
> obciążyć celka i już kosiarka BOX daje o sobie znak. Takiego semprona
> (dzięki C&Q) można za to chłodzić pasywnie w windows. Jednakże zarówno BOX
> coolerek od CelD jak i Semp64 są zbyt głośne (jak dla mnie)

Prawie -> dwa razy.
BTW wiatrak i tak idzie do wymiany, ale to za jakiś czas - przynajmniej
przez ten czas nie będzie suszarki w budzie.

> te bardziej badziewiaste tak. Można też kupić badziewie DDRI i będzie
> tańsze od wszelkiego badziewia DDR2. Nie można też zapomnieć, że spora
> część użytkowników ma już pamięci ze starszych zestawów i nie musi ich
> kupować więc koszt pamieci równa się 0.

Jak Geil to kicha, to co nie jest kicha?
Pamięci musiałem i tak kupić.

> ale jak widac zapomniełeś napisać o zaletach Sempach64 na S754, czyli
> ogólnie niższa cena za zestaw, większa cisza, lepsza wydajność w 3D,
> mniejsza prądożerność, C&Q i pewnie coś jeszcze by sie znalazło.

Mi wyszło 100zł drożej od takiego samego zestawu na Sempronie - tylko
Sempron miał gorszą płytę, bo nF3.

IMHO jeśli nowy komp na Sempronie to tylko na S939 - no ale trzeba
poczekać. S754 jest dobry dla kogoś, kto ma mocną kartę na AGP i nie
chce jej jeszcze wymieniać.

ps. Zestaw nie jest dla mnie - ja sobie nie kupiłbym ani Semprona, ani
Celerona :)

--
www.tomsiu.prv.pl
Tlen.pl: t3o | JID: teo//chrome.pl | MSN: teo//amit.pl