Re: wielofunkcyjny EPSON CX 3650 opinie

Autor: Łukasz Ledóchowski <lukled_at_tlen.pl>
Data: Fri 16 Sep 2005 - 21:01:29 MET DST

Jacek wrote:

> Zamierzam kupić Epson Stylus CX 3650 (drukarka skaner kopiarka)
> Cena jest raczej atrakcyjna bo ok. 300 zł za nową. Proszę posiadaczy
> uzytkowników o opinie,n/t tego Epsona. Dostychczas miałem Canona
> i HP, i nie mialem jeszcze Epsona.
> I pytanie - czy tusz Epsona sie rozmazuje pod wpływem wody
> (tak jak Canon) i jaki maxymalny kartridż można dać.

Oryginalny tusz Epsona Durabrite jest wodoodporny. Możesz drukować
nawet na papierze toaletowym i wydruk będzie trwały. W przypadku
zamienników możesz o tym zapomnieć, bo nie są pigmentowe.

Jakość druku jest conajwyżej przeciętna. Drukarka w tym urządzeniu jest
odpowiednikiem Epsona C66, który jest pod względem jakości jest
zdecydowanie gorszy od np. konkurencyjnych drukarek Canona. To niestety
wada tuszu Durabrite. Używałem zamienników firmy Dulin i zdjęcia
nabrały połysku, ale odwzorowanie kolorów szlag trafił. Na oryginalnym
tuszu tez nie było rewelacyjnie, ale troche lepiej.

Skaner także jest przeciętny, CIS-owy. Daje korepetycje i czasami
kseruje uczniom ćwiczenia. Kserowanie jest wolne, dodatkowo użycie
skanera CIS-owego powoduje występowanie ciemnych miejsc na skanach
(tych w którym np. książka była oddalona od szyby). Zdarzyło się też,
że w środku druku nagle tusz przestał pojawiać się na kartce. Dopiero
po 2 czyszczeniach udało się doprowadzić urządzenie do stanu
uzywalności.

Druk ekonomiczny jest tragiczny. Polega on na drukowaniu co drugiej
linii. W przypadku małych liter to jest zabójcze, słabo wychodziły tez
pdf-y. Tutaj akurat widać ewidentnie świństwo ze strony Epsona, bo
użycie oprogramowania typu InkSaver do ograniczania zużycia tuszu daje
o wiele lepsze efekty. Za dodatkowe oprogramowanie trzeba niestety
płacić.

Zaletą są zestawy pojemników za 30 zł na Allegro. Nie trzeba sie bawić
w napełnianie, wystarczy tylko kupić i włożyć do drukarki. Jeżeli
bardzo chcesz, możesz zaopatrzyć się w reseter i samemu napełniać.

Ogólnie wygląda to tak sobie, ale z innymi urządzeniami nie jest wiele
lepiej. Po prostu urządzenia w tej cenie mają przeciętnej jakości
skanery, nie są szybkie i niską jakość druku. Osobiście też chciałem
tanie urządzenie wielofunkcyjne i kupiłem sobie Epsona CX5200 na
Allegro. Coprawda jakość wydruku też nie jest rewelacyjna (także
Durabrite), ale ma skaner CCD, dużo więcej opcji przy druku bez użycia
komputera i jest szybszy.

--
# Łukasz Ledóchowski
# GG: 503647 lukled@tlen.pl