Re: Celeron D vs. Sempron 64 ?

Autor: Jolly Roger <dsbrak_at_maila.w.pl>
Data: Fri 16 Sep 2005 - 17:33:22 MET DST

Dnia Fri, 16 Sep 2005 17:13:29 +0200, Teo napisał(a):

> 1. S754 umiera

tak jak każda podstawka. LGA775 też sobie długo nie pożyje

> 2. Brak pożądanej płyty na nForce4 dla S754

asus i gigabyte są pożądnymi producentami płyt. Epox SLI też niczego sobie
(jeszcze nie miałem jej w łapkach, ale pewnie będzie fajna)

> 3. PCI-Express na S775

i na S754 też.

> 4. CeleronD64 ma cichszy BOXowy wiatraczek - prawie cały czas ma 1500rpm
> (obr. regulowane - zależne od temp).

No właśnie - 'prawie'. 'Prawie' robi wielką różnicę :) Wystarczy bardziej
obciążyć celka i już kosiarka BOX daje o sobie znak. Takiego semprona
(dzięki C&Q) można za to chłodzić pasywnie w windows. Jednakże zarówno BOX
coolerek od CelD jak i Semp64 są zbyt głośne (jak dla mnie)

> 5. Pamięci DDR2 są tańsze.

te bardziej badziewiaste tak. Można też kupić badziewie DDRI i będzie
tańsze od wszelkiego badziewia DDR2. Nie można też zapomnieć, że spora
część użytkowników ma już pamięci ze starszych zestawów i nie musi ich
kupować więc koszt pamieci równa się 0.

> Zrobiłem to niechętnie, bo od czasów K6 miałem tylko AMD.

ale jak widac zapomniełeś napisać o zaletach Sempach64 na S754, czyli
ogólnie niższa cena za zestaw, większa cisza, lepsza wydajność w 3D,
mniejsza prądożerność, C&Q i pewnie coś jeszcze by sie znalazło.

GG: 9542153  mail:nospam_mach82_xl@wp.pl_nospam
[Venice 2.7GHz@1.4V] [2x256 MB Hynix] [K8NF-9] [QVC-100Cu][Nec3520]
[GF 6600 @570/680 + Zalman VF700] [Chieftec 360-202DF] [Samsung 80GB]