Re: Czas reakcji 25ms <<>> filmy 25FPS i 30FPS

Autor: Mike <kimeUSUNTO_at_interia.pl>
Data: Wed 14 Sep 2005 - 23:06:35 MET DST

PRIMUS wrote:
> Wydaje mi sie ze czas reakcji matrycy nie powinien być tzw. "waskim gardlem"
> w przypadku ogladania filmow na wspolczesnych monitorach LCD.

Od pewnego czasu używam Belinei 101750C z takim właśnie czasem reakcji.
W zasadzie nie gram, a filmy oglądam od wielkiego dzwonu. Niemniej chcąc
zrewidować opinie o tzw. smużeniu przetestowałem monitor pod tym kątem.

Wnioski? Cała ta bitwa o czasy reakcji to dla mnie ściema. Wydaje się
jakby pewni ludzie nie mając nic lepszego do roboty, całymi godzinami
wypatrują w obrazie rzeczy, których tam być nie powinno. Efekt smużenia
owszem, daje się zauważyć. Nie jest to jednak coś co mogłoby powodować
dyskomfort podczas oglądania filmów. Ja sam przypominam sobie o typie
używanego monitora dopiero wówczas gdy podczas przeglądania stron www na
ekranie pojawia się "scrollowany" tekst o dużym kontraście względem tła.
Można go również zobaczyć przesuwając wysoko kontrastowe okienka czy
przewijając tekst w edytorze. Moja praca nie polega jednak ani na jednym
ani drugim, stąd też nie wylewam łez z tego powodu. Nie wykluczam
jednak, że to poważny problem i kiedy zaczną mi płacić za suwanie
okienkami, wtedy być może zacznę...

Jeśli jestem już w temacie chciałem też poruszyć jedną kwestię, która w
moim mniemaniu jest nieporozumieniem totalnym - jakim cudem ludzie o
wrażliwości pozwalającej dostrzec detale mierzone w milisekundach mogą
pracować z szybkimi matrycami TN o tak biednych charakterystykach
kątowych? Ja pisząc ten tekst oczy mam na wysokości niższej od dolnej
belki monitora! Spróbujcie zrobić to na swoich ultraszybkich TN-ach;)

Uwagi końcowe: tekst nie jest pisany z perspektywy gracza, a opisane
wrażenia są czysto subiektywne. Przy wyborze monitora nie należy ślepo
zdawać się na tę opinie, lecz zweryfikować ją samemu oglądając panel
przed zakupem!

Pozdrawiam
Mike