Re: Czas reakcji 25ms <<>> filmy 25FPS i 30FPS

Autor: Wiktor S. <wswiktorSP_at_Mpoczta.fm>
Data: Thu 15 Sep 2005 - 01:01:16 MET DST

> Wnioski? Cała ta bitwa o czasy reakcji to dla mnie ściema. Wydaje się
> jakby pewni ludzie nie mając nic lepszego do roboty, całymi godzinami
> wypatrują w obrazie rzeczy, których tam być nie powinno. Efekt
> smużenia owszem, daje się zauważyć. Nie jest to jednak coś co mogłoby
> powodować dyskomfort podczas oglądania filmów. Ja sam przypominam
> sobie o typie używanego monitora dopiero wówczas gdy podczas
> przeglądania stron www na ekranie pojawia się "scrollowany" tekst o
> dużym kontraście względem tła. Można go również zobaczyć przesuwając
> [...]

Telewizor też smuży, a jakoś nikt nie narzeka i masowo ludzie używają go do
oglądania filmów.
Na filmie smużenie robi za efekt "motion blur" i nie tyle przeszkadza, co
nawet poprawia płynność ;-)
Podczas przewijania tekstu w okienku smugi widać, ale nie jest to nic, co by
jakoś bardzo przeszkadzało.
Jednak ograniczony kąt widzenia na panelach LCD to tragedia. Co z tego, że
reklamują, że widać obraz pod kątem 90°, skoro już 20° od normalnej ekran
zaczyna błyszczeć - główny objaw to to, że czarny staje się jasnoszarym.

--
Azarien