acer aspire 3000 czy travelmate 2304 WLMi [czyli co wybrać Celeron M czy Sempron 2800 mobile?]

Autor: Jaculek <jr72_at_o2.pl>
Data: Tue 14 Jun 2005 - 22:04:08 MET DST

Witajcie
Do 80% domowych zastosowań potrzebuję drugi komputer - najlepiej laptop,
który jednak w pozostalych 20% ma tez być przydatny do wstępnej obróbki
fotek z cyfrowego aparatu w PS lub Nikon capture lub podobnej aplikacji.
Będzie to swoisty powerbank na potrzeby wyjazdów wakacyjnych i
służbowych [focę rózwnież zawodowo].
W związku z tym nie jest szczególnie istotna prądożerność [zakladam
korzystanie z zasilacza], nie jest to najwazniejszy parametr, natomiast
wazne jest by był w miarę wydajny i przy tym nie hałasował na okrągło
jak wściekły....
Już zdecydowałem, że na moje potrzeby wystarczy oferta Acer'a tylko mam
dylemat co do wersji:
- na rzecz lini travelmate przemawia intelowski Celeron M 350 lub
następne [360,370] jednak to trochę "wolnawe" procki
natomiast skok na AMD sempron 2800+ to pewne ryzyko. boję się po
pierwsze jego skłonnosci do wysokiej emisji ciepła jak i
po drugie do zastosowanych rozwiązań [chip SIS etc]
Miałem kiedyś SIS'a i już go nie mam.... w desktopie [jak dobrze !!!]
Co do wydajności semprona 2800+ mam b.dobre zdanie, mam takiego w
stacjonarce i bardzo sobie chwale, ale desktop to jedno a laptop to
drugie. Co podpowiadacie?
Reszta parametrów to rzeczy które potrafię sobie dobrać i skonfigurować
mając obecną wiedzę, ale w zakresie wydajności i pochodnych dotyczących
w/w procesorów w laptopach Acera nie potrafię nic powiedzieć.
Licze na Waszą pomoc
Jacek