Dysk twardy... jak podzielić ???

Autor: WindowsMen <kuri.ZrOb.CoS.z.TyM_at_op.pl>
Data: Tue 01 Feb 2005 - 09:34:04 MET

Witam.
Właśnie sobie uświadomiłem, ze mam burdel na dysku ;/
Dlatego mam pytanko. Jak go(je) podzielić? Tzn. 1system na jednej
partycji 2system na 2partycji, plik wymiany od winXP jeszcze na
nastepnej, TEMP podobnie. Jak to zrobić? Czy a:\fdisk wystarczy czy cos
jeszcze lepszego poszukac. Mozne w necie cos w stylu "krok po kroku" Z
załozeniem partycji nie mam problemu tylko jak ten swap i tmp przenies
na te inne partycje? Z góry wielkie thx. Pozdrawiam.

ZAŁOŻENIA:
I DYSK
80GB
WinXP + Mandrake 10.X (max. 15GB)
512MB RAM (czyli swap ok. 1,5 GB)
II DYSK
40GB
WinXP + Mandrake 9.X lub 10.X (max. 10GB)
256MB RAM (czyli swap gdzies ok. 770MB)

* win na FAT32 (raczej, no chyba ze mnieprzekonacie na NTFS ;] )
* partycja na plik wymiany raczej FAT16 (dotyczy win)