Re: Dysk twardy... jak podzielić ???

Autor: [B7] Yarii <yarii_at_wp.pl>
Data: Sun 30 Jan 2005 - 11:38:57 MET

WindowsMen napisał(a):
> Właśnie sobie uświadomiłem, ze mam burdel na dysku ;/

LOL brawo za spostrzegawczość

> Dlatego mam pytanko. Jak go(je) podzielić? Tzn. 1system na jednej
> partycji 2system na 2partycji, plik wymiany od winXP jeszcze na
> nastepnej, TEMP podobnie. Jak to zrobić? Czy a:\fdisk wystarczy czy cos
> jeszcze lepszego poszukac. Mozne w necie cos w stylu "krok po kroku" Z
> załozeniem partycji nie mam problemu tylko jak ten swap i tmp przenies
> na te inne partycje? Z góry wielkie thx. Pozdrawiam.

wg mnie w Twoim wypadku najlepiej coś około na tym pierwszym dysku:

*WinXP Systemowa 6GB /jeśli to tylko Twój komputer to FAT32, jeśli go z
kimś dzielisz to NTFS/
*Mandrake ROOT 6GB /ext3,reisferfs,xfs zaleznie od upodobań ja lubię ext3/
*Swap dla obu systemów 1GB(i tak nie wykorzystasz więcej) /fat16/

> * win na FAT32 (raczej, no chyba ze mnieprzekonacie na NTFS ;] )
> * partycja na plik wymiany raczej FAT16 (dotyczy win)

zrób jedną partycję, dla linuxowego swapa i windowsowego pliku wymiany,

w drugim przypadku bardzo podobnie,