Seagate Barracuda IV 60GB dziwne odgłosy

Autor: dylan <upps_at_nie_mam_maila.pl>
Data: Tue 01 Feb 2005 - 09:35:58 MET

Witam,

Użytkuje ponad 3 letnią Barracudę IV 60GB. Do tej pory spisywała się bez
zarzutu i była cicha. Niedawno wymieniłem wszystkie źródła hałasu (wiatrak
na procesorze (Arctic) i nowy zasilacz (Chieftec)) i zacząłem regularnie
słyszeć regularny odgłos z dysku.
Ma to miejsce gdy komputer nic nie robi, co jakieś 5 sek na około 2 sekundy
jakby wykonywał jakiś proces odczytu ale z takim "cyknięciem".
W HD Tach wszystkie parametry są ok. Gdy dysk jest czymkolwiek obciążony
jest spokój i cisza.
To cykanie nie jest głośne ale bardzo mnie niepokoi, zarazem nie jest to
jakiś zgrzyt czy ewidentny zgon twardziela (naużywałem się już wielu dysków)
Gwarancja już dawno mineła. Czy ktoś się spotkał z podobnym zjawiskiem?
Ciężko to niestety opisać. Z drugiej strony czy ktoś wie czmu Seagate tak
szybko odszedł od produkcji 60GB dysków? Są 20,40,80,120,160 ale 60 już nie
uświadczysz?

Temperatura dysku w granicach 30-38stopni, napięcia 5 i 12V są poprawne,
zasilacz 420W

PS. Jego poprzednik Barracuda II 20GB (prawie 5 latek) chodzi bezproblemowo.

Pozdrawiam,
Daniel