Re: Czemu ten dysk parzy?

Autor: Brovar <brovar_miszcz_at_interia.pl>
Data: Thu 20 Jan 2005 - 15:12:49 MET

Użytkownik "Brovar" <brovar_miszcz@interia.pl> napisał w wiadomości
news:csmn3u$9jv$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Mam dysk Barracuda 80gb. Ostatnio zmienilem plyte na Epox 8RDA3I Pro i wg
> wskazan programu SpeedFan on (ten dysk) osiaga nawet 52C. Wczesniej (na
> starej plycie) nie przekraczal 30C. Myslalem ze to po prostu bledy we
> wskazaniach (nie mam dodatkowych czujnikow - czy plyta moze w jakis sposob
> mierzyc temp. dysku? Bo mi sie to dziwne wydaje:)) wiec sprawdzalem lapa.
> Dysk faktycznie jest najgoretszym elementem w kompie, ale nie wiem czy ma
> az 50C. Czy powinienem sie martwic?
>
> Prosze grupowiczow o wypowiedz;)
> Brovar

Juz chyba sam znalazlem odpowiedzi - szukajac na stronach Seagate znalazlem
informacje, ze dla Barracudy normalna temperatura pracy to 5-50C, a jako ze
moj osiagnal max 53C (po defragmentacji wszystkich partycji programem
PerfectDisk), nie jest to duze przekroczenie i wynika raczej z
umiejscowienia dysku w dosc niefortunnym miejscu, gdzie nie ma przeplywu
powietrza. Postanowilem zastosowac metode o taka:
http://www.silentpcreview.com/modules.php?op=modload&name=Sections&file=index&req=viewarticle&artid=22&page=1
do ochlodzenia dysku o kilka stopni.
Na pewno napisze jakie rezultaty.

Dziekuje wszystkim za wypowiedzi i za udzielenie mi przydatnych informacji
(np. na temat tego skad sie biora dane o temp. dysku - thx, przyda sie
wiedziec:) )

Pozdrawiam
Brovar