Re: prosze o porade - notebooki

Autor: Andrzej <astol_at_SPAMPRECZ.poczta.onet.pl>
Data: Thu 13 Jan 2005 - 23:08:14 MET

Użytkownik "Vanilla Riddle" <mail@invalid.com> napisał w wiadomości
news:cs6njo$dp9$1@julia.coi.pw.edu.pl...
> Witam.
>
> Mam w najblizszym czasie zamiar kupic notebooka, waham sie miedzy dwoma
> modelami: HP nx9020 ktory ostatnio osiagnal bardzo atrakcyjna cene, oraz
> IBM
> R50e, ktory kosztuje wprawdzie kilkaset PLN wiecej przy analogicznej
> konfiguracji, ale wydaje sie jakby 'pewniejszy' Jak to jest z jakoscia
> notebookow HP? Moge spokojnie kupic tanszy?

Kupic mozesz, natomiast miej swiadomosc ze HP oszczedza na kosztach
skladajac swoje notebooki z coraz badziewniejszych komponentow. Producent
elektroniki w srodku nie ma wiekszego znaczenia, natomiast plastiki HP sa
malo trwale. Bardzo czesto odsysylem je do serwisu z powodu peknietych
obudow, wylamianych zawiasow etc. Ale roznice zauwazylbys prawdopodobnie po
2 - 3 latach. Jesli naprawde zalezy Ci na trwalosci to IBM, jesli nie jest
to priorytet to zakup HP tez nie bedzie jakims bledem. Zaoszczedzone
peniadze polecilbym zainwestowac w RAM

> I jeszcze, jako ze w ogole nie mam z notebookami doswiadczenia, pare
> pytan.
> 1. Czy dynamicznie przydzielany RAM karty graficznej dratycznie wplywa na
> jej
> wydajnosc? Z tego co mi wiadomo, obydwa modele maja VRAM dynamiczny.

W czasie pracy biurowej (a do tego slusza notebooki) nie widac zadnej
roznicy. Na testach na pewno wyszloby ze te karty sa wolniejsze - ale to
mialoby znaczenie przy jakis mocno obciazajacych karte grach.

> 2. Co to jest za karta graficzna Intel Extreme2? Jakies opinie?

Calkiem przyzwoita. Do pracy biurowej itp wystarcza; do najnowszych gier -
nie

> 3. Jak we wspolczesnych laptopach jest rozwiazany problem skalowania
> ekranu do
> nizszych rozdzielczosci niz nominalna? Czy czeka mnie fenomen malego
> okienka z
> czarna ramka przy pracy w konsoli tekstowej?

Z tego co sie orientuje to nie ma zmian. Obraz dobrej jakosci uzyskasz tylko
przy zalecanej rozdzielczosci. Ale po co Ci caloekranowa konsola tekstowa?

> Wreszcie chcialbym tez uslyszec jesli komus udalo sie postawic Linuxa na
> ktorejs z tych maszyn.

Moze ktos sie wypowie - nie probowalem nigdy

> Dziekuje.

Nie ma za co

Pozdrawiam

Andrzej