Upgrade częśćiowo zrobiony

Autor: <Luk_at_s>
Data: Sat 08 Jan 2005 - 10:07:56 MET

Witam,
Właśnie przeszedłem ze starej platformy intela 864PE na nową i915P tzn,
wymieniłem następujące rzeczy Asus P4P800 z procesorem P4 2.4 i Radeonem
9800Pro na ASUS P5GDC Deluxe procesor P4 530J, obudowa Chieftec Midi i
wiatraczek Zalman 7000Bcu - narazie nie zamontowany bo nie dostałem
przejściówki na LGA 775 i tymczasowo do poniedziałku kartą X300SE bo też nie
dostałem na czas grafiki ASUS 6600GT (też będzie w poniedziałek).
Zaznaczam że przeszedłem na nową platformę trochę z oporem (jak zawsze z
nowymi rzeczami).
Kilka moich wrażeń ze sprzetu i pytań do Was:
1. Czy te wiatraki BOX muszą tak wyć ?? Na szczęście w poniedziałek bedzie
cisza bo zamontuje zalmana 7000BCU.
2. Czy konieczna jest przejściówka do zasilacza z Pin20 na Pin24 i co ona
daje ??Bo obecnie podłączyłem zasilacz na płyte w pierwsze 20 pinów.
3. Procesor na wiatraku BOXowym grzeje się miłosiernie tzn w spoczynku 55-60
w stresie 60-75 odczyty z windowsa ASUSEM PC PROBE.
Dziwne jest to że jak wchodzę do biosu to tam mam od razu odczyt ok 65-71
stopni. Jaka jest maxymalna temperatura przy której te procesory pracują
normalnie ?? bo słyszałem że dla nowych prescotów na LGA to dopuszczalna
temperatura 80stopni. (Mam nadzieję że jak założę zalmana 7000BCu będzie
chłodniej.
5. Kolejne moje wrażenie to dotyczące mocowania oryginalnego wiatraka do
tych LGA 775 - to jakaś paranoja, badziew nie z tej ziemi.
6. Płyta Asusa całkiem niezła ma to co chciałem obecnie głównie zależało mi
na zlączu firewire, Ma także rozwiązanie ASUSA STACK COOL które obniża
temperaturę płyty i to działa na poprzedniej P4P800 temperatura wskazywała
nawet do 45stopni przy słabszym procu obecnie jest na tet ok 35
Zmieniłem także obudowe na chiefteca abym miał te złącze z przodu i aby
zapewnić więcej miejsca w środku na obieg powietrza (mówiąc szczerze obudowa
przeciętna jak dla mnie nie wiem co tak wszyscy zachwalają te obudowy.
Zasilacz miałem już wcześniej Chiefteca 360W więc przeniosłem go ze starej
obudowy do tej. W tej był chieftec 300W. Więc jak ktoś chce Nowego 300W
Chiefteca to zapraszam na priv. (wystawie go na allegro).
6. Upgrade zrobiony prawie po kosztach czyli ok200 zł bo była okazja tzn z
P5P800 +Procesor P4 2.4 +Radeon 9800 PRO wymieniony na P5PGDC DELUXE
+procesor 530J +Grafa Asus 6600GT (na którą czekam bo wymczasowo abym mógł
uruchomić sprzęt dostałem X300SE ). Wydaje mi się że się opłacało.
Dopiero jak dostenę grafika to sprawdzę jak poprawiła się płynność w grach
bo teraz nie będę przecież porównywał 9800Pro do X300. Wybrałem sobie Asusa
6600GT z dwóch powodów. Po pierwsze że wydajnościowe jest trochę lepszy od
9800PRO i po drugie że to ASUS :-)
7. Poleccie mi proszę jakieś ciche wiatraczki do obudowy (cena niezbyt
ważna)?. Potrzebuje na przód obudowy zasysające powietrze to 80x80 i na
wyjściu obudowy o wymiarach 90x90. Zlyszałem o Papstach i Noiceblockera ??
8. Więcej wrażeń mogę opisać jak będę miał grafe, założe zalmana na proca i
wyposaże obudowe w dwa ciche wiatraczki.

Pozdrawiam
Łukasz