Legalnosc instalacji Windows w firmie przez kogos -Pomocy!

Autor: Anubis <rafalb7_at_o2.pl>
Data: Fri 17 Sep 2004 - 09:28:57 MET DST

Chciałbym sie dowiedzieć czy osoba z zewnątrz firmy (informatyk na zlecenie)
ma prawo instalować w tej firmie system operacyjny np. Windows którego firma
na własnych płytach nie posiada ?
W firmie w której pracuje moja dziewczyna padł komputer w księgowości z tego
co wiem to wcześniej była to inna firma i komputery zostały po tamtej, nie
bardzo wiadomo kto wcześniej instalował wszystko ani czy są gdzieś płyty CD
z Windowsem i Offisem, czy osoba z zewnątrz może dawać licencje na system
operacyjny który sama posiada ? czy można mieć legalnie Windowsa w firmie
zainstalowanego na sprzęcie ale nie mieć do niego płyt i licencji na
papierze ? jestem ciekawy bo cos mi z tym informatykiem nie gra... chce 150
zl za przeinstalowanie wszystkiego.... chce żeby to było wszystko legalne...
jeśli to lipa to trzeba będzie wszystko przeszukac aby znaleźć tamte płyty i
ewentualnie dokupic system...
Pytanie2:
Jak to jest z licencja ? czy jest mozliwość kupienia używanych płyt z
systemem taniej i czy jedna taka płyta to licencja na 1 stanowisko czy mozna
poszeżyć licencję do np 7 komputerów ?