Re: Legalnosc instalacji Windows w firmie przez kogos -Pomocy!

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Mon 20 Sep 2004 - 09:50:44 MET DST

Użytkownik "Anubis" <rafalb7@o2.pl> napisał w wiadomości
news:cie3sq$4ag$1@atlantis.news.tpi.pl
> Chciałbym sie dowiedzieć czy osoba z zewnątrz firmy (informatyk na
> zlecenie) ma prawo instalować w tej firmie system operacyjny np.
> Windows którego firma na własnych płytach nie posiada ?
> W firmie w której pracuje moja dziewczyna padł komputer w księgowości
> z tego co wiem to wcześniej była to inna firma i komputery zostały po
> tamtej, nie bardzo wiadomo kto wcześniej instalował wszystko ani czy
> są gdzieś płyty CD z Windowsem i Offisem, czy osoba z zewnątrz może
> dawać licencje na system operacyjny który sama posiada ? czy można
> [...]

Poszukajcie lepiej faktur za zakupione oprogramowanie. Płytki
instalacyjne zawsze mogą się zniszczyć lub zagubić, zresztą nie ma
obowiązku instalowania systemu z tej samej płytki, z którą został on
zakupiony. W niektórych przypadkach można sobie nowy nośnik zamówić w
Microsofcie, albo ściągnąć sam soft z Internetu - wersje trial można
przekształcić w wersje pełne, wystarczy zapłacić za samą licencję. W
firmie ważna jest faktura dokumentująca zakup oprogramowania, którego
używacie. Były na ten temat wielokrotnie prowadzone dyskusje na grupie
pl.soc.prawo, zainteresowanych odsyłam do archiwum, bo mnie nie chce się
za kogoś odwalać czarnej roboty.

I żeby nie było: to jest wyłącznie moje zdanie na ten temat ;-).

/odpowiadając zmień px na pl/