Re: Legalnosc instalacji Windows w firmie przez kogos -Pomocy!

Autor: Sniper <sniper10000_at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 17 Sep 2004 - 10:39:11 MET DST

Anubis napisał:

> czy osoba z zewnątrz firmy (informatyk na zlecenie) ma prawo
> instalować w tej firmie system operacyjny np. Windows którego
> firma na własnych płytach nie posiada ?

Jeśli wraz z usługą nie sprzedaje wam tego systemu w wersji BOX,
to nie ma takiego prawa. Pytanie tylko, czy w świetle prawa on
też popełnia przestępstwo, czy tylko wy jesteście nielegalni.

> czy osoba z zewnątrz może dawać licencje na system operacyjny
> który sama posiada ?

Nie.

> czy można mieć legalnie Windowsa w firmie zainstalowanego na
> sprzęcie ale nie mieć do niego płyt i licencji na papierze ?

Nie.

> cos mi z tym informatykiem nie gra... chce 150 zl za
> przeinstalowanie wszystkiego...

Widocznie informatyk bierze kasę tylko za usługę _przeinstalowania_,
nie wnikając w aspekty legalności. 150 zł za taką usługę to wcale
nie jest jakaś wygórowana cena (zwłaszcza, jeśli w grę wchodzi
jakieś nędzne oprogramowanie księgowe).

> chce żeby to było wszystko legalne...

Jeśli chcecie legalnie, musicie dokupić oprogramowanie. Koszty
wzrosną kilkukrotnie.

> jeśli to lipa to trzeba będzie wszystko przeszukac aby znaleźć tamte
> płyty i ewentualnie dokupic system...

Oj, trzeba...

--
                        Pozdrawiam, Sniper