Re: Legalnosc instalacji Windows w firmie przez kogos -Pomocy!

Autor: PAWi <pawi_at_nospam.onet.pl>
Data: Fri 17 Sep 2004 - 11:25:56 MET DST

Użytkownik "Anubis" <rafalb7@o2.pl> napisał:

> Chciałbym sie dowiedzieć czy osoba z zewnątrz firmy (informatyk na
zlecenie)
> ma prawo instalować w tej firmie system operacyjny np. Windows którego
firma
> na własnych płytach nie posiada ?
> W firmie w której pracuje moja dziewczyna padł komputer w księgowości z
tego
> co wiem to wcześniej była to inna firma i komputery zostały po tamtej, nie
> bardzo wiadomo kto wcześniej instalował wszystko ani czy są gdzieś płyty
CD
> z Windowsem i Offisem, czy osoba z zewnątrz może dawać licencje na system
> operacyjny który sama posiada ? czy można mieć legalnie Windowsa w firmie
> zainstalowanego na sprzęcie ale nie mieć do niego płyt i licencji na
> papierze ? jestem ciekawy bo cos mi z tym informatykiem nie gra... chce
150
> zl za przeinstalowanie wszystkiego.... chce żeby to było wszystko
legalne...
> jeśli to lipa to trzeba będzie wszystko przeszukac aby znaleźć tamte płyty
> ewentualnie dokupic system...

        wg mnie nie jest to legalne :)

> Pytanie2:
> Jak to jest z licencja ? czy jest mozliwość kupienia używanych płyt z
> systemem taniej i czy jedna taka płyta to licencja na 1 stanowisko czy
mozna
> poszeżyć licencję do np 7 komputerów ?

        licencja zbiorcza MOLP na Windowsa wystepuje tylko w przypadku
wersji UPGRADE czyli musisz miec na tym komputerze licencje na przyklad
Windows 98SE - i teraz tak - zakladajac ze masz 5 komputerow z Windowsami
98SE - nie kupujesz kazdego windowsa osobno tylko wykupujesz zbiorcza
licencje MOLP na Windows Xp Professional UPG i jeden nosnik. Samej licencji
zbiorczej na Windowsa nie mozna kupic. Co do uzywanych plyt to mozesz kupic
na zasadzie umowy kupna sprzedazy ale tylko wersje BOX. Samej

Oczywiscie to sa moje gdybania;)

Pozdrawiam
PAWi