Kilka pytan przed kupnem ...

Autor: Bartosz Szelc <grzmil_at_interia.pl>
Data: Mon 30 Aug 2004 - 22:55:49 MET DST

Czesc.
Kumpela kupuje nowy komputer w granicach 2800 zł (bez monitora) i prosila
mnie zebym sie zorientowal...
Komputer ma byc jak najbardziej bezproblemowy i bezobslugowy...
Jak jej zainstaluje winde to ma juz tak chulac do #### bez zadnych
problemow.

Komputer bedize uzywany do internetu, muzyki, filmow, nagrywania plytek,
office, gierki itp ("typowy domowy komputer")

Koniguracja z grubsza bedzie wygladac tak
Plyta: EPOX 8RDA3+
Procek Barton 2500+
Pamieci: 512 DDR 400
Nagrywarka Liteo on SOHW-812S
Dysk WD Caviar 160GB 8 MB cache
Grafika: Radeon 9600/ GF 5600

1. Czy warto inwestowac (grosze) w SATA czy to na dzien dzisiejszy jeszcze
bajer nie do wykorzystania w domciu.?
    Od ponad pol roku mam WD Caviar 120 GB i jest cacy. Czy ogolna opinia o
nich jest taka sama i moge jej polecic z czystym sumieniem ?

2. Jaka plyte glowna .... Czy z Epox 8RDA3+ byly kiedys jakies problemy ?
    Sklaniam sie w jej kierunku gdyz z tego co wiem jest juz w miare tania
dobra i
    wydajna + posiada zintegrowany nie najgroszy dzwiek
    a inwestowanie w przyszlosciowa plyte chyba nie ma sensu bo za 2 lata to
wszystko i tak bedize g... warte

3. W obecnych kartach graficznych na rynku stosunek zł / fps jest chyba taki
sam i w zasadzie nie ma roznicy co sie kupi w danej cenie
    wiec ktora bedzie najstabilniejsza/pewniejsza. Zeby sie nie okazalo ze
jakas gra niechodzi albo cos w tym stylu.

Co o tym sadzicie.
Z gory dziekuje za pomoc i pozdrawiam