Re: Nowy komputer - proszę o sugestie

Autor: Bufi <michalbu_at_pf.pl>
Data: Tue 24 Aug 2004 - 18:02:06 MET DST

> Przyszlosciowosc jest dla mnie osobiscie podstawowym kryterium przy
> zmienianiu sprzetu na nowy, co mi po tym ze kupie komputer ktory jest
> dzisiaj szybki jesli jutro nie bede mogl w niego wstawic najnowszej karty
> graficznej ktora by mi przedluzyla zycie takiego komputera o kolejny rok.

No i tu sie znacznie roznimy. Ty skladasz komputery do gier, a ja nie. I w
moim przypadku wsadzenie wypasnej karty graficznej niewiele zmieni.

> Gigabyte daje ci
> DDR2 533

No wlasnie, nie widze na tej plycie gniazd DDR. Jak tam wsadzic wspomniane
Twinmosy?

> znacznie wydajniejszej karty poczekaj miesiac - GeForce 6600 GT, ma byc
> rzekomo 20% szybszy od Radeona 9800 Pro (w ktorejs recenzji ktos wspominal
> wydajnosci na poziomie 9800 XT, ale to moim zdaniem niczym nie poparte
> spekulacje), a kosztowac w granicach 200 $ co oznacza cene plus minus 1200
> zlotych w pierwszych tygodniach sprzedazy. Zobaczymy czy te przewidywania
> dotyczace mocy sie rzeczywiscie sprawdza.

Takie czekanie mozna odwlekac w nieskonczonosc, bo co chwile wychodzi cos
nowego i lepszego. Na szczescie to stare wtedy tanieje i to jest dla mnie
ewentualnie argument do poczekania.

> rozbijasz wydatek na dluzej. Roznica w wydajnosci pomiedzy ATA 100 a ATA
133
> istnieje na papierze, duzo wazniejsza jest wielkosc bufora pamieci jakim
> dysponuje dany dysk.

W sumie racja. Kupie Raptora 37 na system, zeby pozniej nie
przeinstalowywac, dorzuce stara 160, a na Raid przyjdzie mi jeszcze troche
poczekac.

> W trojmiescie mam sporo sklepow z rozsadnymi cenami i tylko te moge
polecic
> z czystym sumieniem bo sa sprawdzone
> www.balta.pl
> www.esc.pl
> www.gral.com.pl

Dzieki.

> ...(ogromny rozrzut cenowy zaleznie od klasy sprzetu) ani modyfikacji
> chlodzenia standardowego ktore otrzymujesz z P4 (ono dziala dobrze nawet z
> przetaktowanym prockiem, ale tylko jesli masz dobry wiaterek w obudowie).

No to zawsze jakas oszczednosc, tylko czy BOXowy cooler nie bedzie chodzil
na pelnych obrotach jak odkurzacz?

pozdr,
Bufi