Piotr Wydymus <motaboy@poczta.onet.pl> wrote:
> Jeśli masz paragon / fakturę, to możesz się obejść bez gwarancji i
> reklamować sprzęt u sprzedawcy w ramach rękojmi tytułem niezgodności
> towaru z umową
Moglbys z laski swojej nie mylic tych 2 konstrukcji? To rozlaczne
roszenia - pierwsze nadal przysluguje przedsiebiocom o ile jej umownie
nie wylaczono a drugie konsumentom wlasnie.
> kupna-sprzedaży.
emptio-vendicio to bylo w Starozytnym Rzymie. Nasza cywilistyka zna
konstrukcje umowy sprzedazy ;>
> W ciągu dwóch lat.
OK, o ile umownie nie skrocono do roku. No i domniemanie wadliwosci
rzeczy przysluguje tylko przez pierwsze 6 miesiecy, potem nabywca musu
UDOWODNIC ze usterka wynikla z powodu wlasciwosci monitora.
> Tyle, że nie jestem pewien od kiedy ten przepis obowiązuje.
Od 01.01.2003 r.
> Zadzwoń do Federacji Konsumentów
OK, albo do MRK/PRK.
> lub UOKiK.
A moze jeszcze do prezydenta RP? :>
UOKiK nie zajmujwe sie sprawami indywidualnym a jedynie naruszeniami
_ZBIOROWYCH_ interesow konsumentow.
-- MSI K7T Turbo2; ATB0 1700@2000+ 1,5V; 512MB PC133 RAM Spectec; TTC-D5TB/4TC SamsungSM750P; GF2Ti 64MB TV; SkyStar 2.6C; SBLive1024 & Hitachi CXW700/E85 EIDE: B.IV 80GB & B.5400.1 40 GB & CDRW Teac CD-W58E & DVD Toshiba SD-M1502 NET: LT1648C-TV5 V.92; COMPAQ NC3121 & RTL8180L 802.11b w/Hiperlink HL2419YReceived on Tue Aug 24 17:50:16 2004
To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Tue 24 Aug 2004 - 17:51:23 MET DST