Re: Tanie wyciszanie :) [Długie]

Autor: Michał Marecki <asdfadals._at_www.pl>
Data: Wed 18 Aug 2004 - 12:11:37 MET DST

> Efekt: jak na mój gust - znakomity! Dopiero z odległości 1,5 m
> potrafię stwierdzić, czy komputer pracuje (wiem, że to ciągle
> dużo, ale różnica ogromna). Pisk dysków został jakby wycięty -
> teraz słyszę coś w rodzaju "miękkiego" cichutkiego szumu, który w
> ogóle już mi nie przeszkadza. Wentylator z karty graficznej stał
> się ledwo słyszalny. Generalnie wszystkie wysokotonowe dźwięki
> zostały niemal całkowicie zlikwidowane a szumy maksymalnie
> wytłumione. Temperatura na procesorze wzrosła o ok. 3 stopnie, w
> obudowie o 4-5. IMHO, jak za taką kasę warto spróbować. Polecam.

Też o tym myślałem. Zastanawiam się jeszcze, czy nie użyć takich giętkich
rur które były by przymocowane do wiatraków i przechodziły by przez ciepłe
miejsca. Może by to usprawniło obieg powietrza w kompie? Ewentualnie miejsca
chłodne, np puste sloty PCI oddzielić tekturą od reszty. Przez to powietrze
z dolnego wiatraka nie było by tak rozproszone i szłoby od razu do góry do
grafiki. Ale to luźne pomysły i nie wiem, czy to w ogóle ma sens. Pochwalcie
się własnymi metodami.

Pozdrawiam