Re: Kolejność urządzeń na SCSI

Autor: Krzysztof Oledzki <ole_at_a.ns.pl>
Data: Thu 12 Aug 2004 - 13:19:08 MET DST

Wojciech7777 <logic@op.pl> wrote:

> Czy dobrze rozumiem ? wystarczy, że znajdę albo BIOS w HDD, albo zworki od
> terminatora i umieszczę je na końcu taśmy? ;)

Dobra, wyjaśnijmy wszystko od początku. Szyna SCSI powinna być zaterminowana
na obu końcach. Po jednej stronie zazwyczaj robi to adapter SCSI (który
podłączony jest na samym początku szyny), po drugiej możesz Ty.
Terminować możesz albo dedykowanym terminatorem, albo ustawiając
odpowiednią zworkę na ostatim urządzeniu, które znajduje się na samym końcu
szyny. Terminować potrafią zazwyczaj dyski; streamy i cdrowy - zazywczaj nie.
Warto wiedzieć że terminowanie na HDD zakończyło się na standardzie SE,
w HDD w wersji LVD już tego nie ma. Druga rzeczą o której warto wiedzieć to fakt,
że w przypadku posiadania dysku i adaptera SCSI LVD podłączenie nawet jednego
urządzenia SE powoduje przejście szyny do pracy w trybie SE, a co za tym idzie
dość drastyczną redukcję prędkości. Należey zatem unikać podłączania dysków
(które są zazwyczaj LVD) i cdromów, stramerów (SE) do jednej szyny.

Pozdrawiam,

                        Krzysztof Oledzki

--
Krzysztof Olędzki