DeJotPe napisał:
> w miedzyczasie pojawiły sie 3 generacje programowych efektów
> teksturowych nazywanych pikse shaderami
Ładnie się temat rozwinął, więc ja też wtrącę od siebie 3 grosze.
Jakiś czas temu kumpel pochwalił mi się, że testował grę Far Cry
na Radeonie 9800 Pro z Bartonem 2500+ i 1 GB RAMu. Faktycznie, jak
wysłał mi screenshoty, to mi oczy z orbit wyszły. Takie rzeczy jak
rozbryzgująca się woda, prawdziwe fale morskie i dziesiatki innych
pomysłów widziałem pierwszy raz. Z ciekawości odpaliłem grę u
siebie na Radeonie 9100 (podkręconym maksymalnie jak się da:
294/282) z Athlonem 1800+ i 768 MB RAM'u. Automatyczny
konfigurator gry ustawił mi wszystkie detale na LOW i rozdziałkę
800x600. Odpaliłem - faktycznie gra działała płynnie, ale jakością
nie zachwycała. Potem długo kombinowałem z ustawieniami i jedyną
sensowną płynność (ok. 25 - 30 kl./s) mam w 800x600 z detalami na
MEDIUM, lekko okrojonymi efektami dźwiękowymi itp. W takich
ustawieniach gra faktycznie wygląda ładnie, ale nijak ma się do
tego co podesłał mi kumpel. Gdybym nie wiedział, że screeny
pochodzą z tej samej gry, stwierdziłbym, że kolega pogrywa już w
następną część! Po prostu kolosalna różnica!
Z ciekawości ustawiłem 1024x768 i detale na maksa. Zaczęło to już
ślicznie wyglądać (mimo, że ciągle tylko w DX 8.1 bez trybu
Paradise) ale... w porywach osiągałem 1 klatkę co 2-3 sekundy :)
Podsumowując: jeśli DOOM 3 jest co najmniej tak wymagający jak Far
Cry (a z pewnością jest), to życzę powodzenia na Radeonie 7000 :)
No, chyba że kogoś rajcuje wygląd a'la Quake 3 Arena :) To wtedy
faktycznie można stwierdzić, że gra działa świetnie.
-- Pozdrawiam, Sniper \^^^^/ \^^^^/ ((.)(.)) Po przeczytaniu spal ten list! (@ @) ---OOO-()-OOO-----------------------------------------OOO-()-OOO---Received on Tue Aug 10 12:40:16 2004
To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Tue 10 Aug 2004 - 12:51:15 MET DST