Re: Jaka nagrywarka DVD? (czytalem archiwum)

Autor: latet <latet_at_rr.pl>
Data: Thu 22 Jul 2004 - 09:36:17 MET DST

> Na pewno? Jakoś nie chce mi się w to wierzyć.

Tez nie wierzylem, dopoki sam nie sprawdzilem u siebie.
Mam LG-4082B.
- zamontowalem nagrywarke,
- w Windows pojawiła się nowa "literka"
- wsadzilem czysty DVD-RAM
- kliknalem prawą myszą / FORMATUJ
- sformatowałem na FAT32
- i juz - gotowa do uzytku. Dziala!

To wszystko zrobilem ZANIM jeszcze zainstalowalem
dołączone do nagrywarki drivery DVD-RAM.
Ich instalacja wniosla tylko to, ze mogę formatowac
plytke na system UDF. Bez driverow tylko FAT32 (ktory i tak wolę).

> lg gsa 4120b odczyt x16 zapis x5
> Chyba nie tak źle?

Odczyt DVD-RAM x16? Jakos mi sie nie chce wierzyc.
A podawaną predkosc zapisu na DVD-RAM trzeba dzielic
przez 2 (weryfikacja!).
Moja nagrywarka zapisuje DVD-RAM 3x, ale:
- taką prędkosc osiąga w zapisie spod Nero
- w locie zapisuje tylko z predkością 2x,
- co po podzieleniu przez 2 daje 1x
- ostatnio akurat zrzucalem na nią 4 GB danych - trwało to 50 minut.

> O własnie nigdzie cen nie udało mi się znaleść? Po ile takie cuda są?

Z tego co sie orientuję to kosztują od 40 do 60 zł za szt.

> Pomysł z ochronną kasetą bardzo dobry jest, ale pewnie zadna nagrywarka
> tego nie obsługuje ...

Pewnie tak. Normalnie uzywa sie zwyklych, bez zadnych kasetek.

latet