Re: Jaka nagrywarka DVD? (czytalem archiwum)

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Thu 22 Jul 2004 - 11:41:24 MET DST

Użytkownik "latet" <latet@rr.pl> napisał w wiadomości
news:cdnqpt$k2c$1@host102-ursus.spray.net.pl

> Odczyt DVD-RAM x16? Jakos mi sie nie chce wierzyc.
> A podawaną predkosc zapisu na DVD-RAM trzeba dzielic
> przez 2 (weryfikacja!).
> Moja nagrywarka zapisuje DVD-RAM 3x, ale:
> - taką prędkosc osiąga w zapisie spod Nero
> - w locie zapisuje tylko z predkością 2x,
> - co po podzieleniu przez 2 daje 1x
> - ostatnio akurat zrzucalem na nią 4 GB danych - trwało to 50 minut.

Ponoć LG-4120b potrafi zapisywać 5x (lub 3x, zależnie od płytki) po
wyłączeniu weryfikacji (shackowany BIOS). Ale po pierwsze: wyłączanie
weryfikacji jest bezsensowne, a po drugie nie ma jeszcze płytek 5x. Poza
tym mówi się już o wprowadzeniu nagrywarek DVD-RAM o prędkości zapisu
16x, są już podobno pierwsze testowe konstrukcje. A wówczas standard
DVD-RAM wymiecie z rynku zwykłe DVD+-RW ;-).

> Z tego co sie orientuję to kosztują od 40 do 60 zł za szt.

Ja widziałem < 40 zł.

> Pewnie tak. Normalnie uzywa sie zwyklych, bez zadnych kasetek.

Płytkę można spokojnie wyjąć z kasetki i też będzie działać. Niektóre
kasetki są rozbieralne, a inne się przy tym nieodwracalnie niszczą.

/odpowiadając zmień px na pl/